۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۲۷۷۸۹
نماینده مردم بابل در مجلس:

تبلیغ کارآمد دین بهترین وسیله برای خنثی کردن هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی، تبلیغ اثرگذار و کارآمد دین را بهترین وسیله برای خنثی کردن هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و گفت: مبلغان دینی برای اثرگذاری تبلیغ دین باید خود را به روش های روز تبلیغی مجهز کنند.
حجت الاسلام علي اکبر ناصري، نماينده مردم بابل در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام علی اکبر ناصری، نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع مبلغان دینی مدارس شهرستان بابل، تبیلغ دینی را  بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تبلیغ آموزه های دینی با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان بسیار مهم است و لازم است دست اندرکاران تبلیغات دینی خود را مجهز به جدیدترین روش های تبلیغی کنند.

 

وی با بیان این که تبلیغ مبانی دینی به خصوص برای نوجوانان و دانش آموزان از ظرافت و اهمیت بیشتری برخوداری است، تصریح کرد: مبلغان دینی مدارس توجه داشته باشند که دانش‌آموزان در سنین بسیار حساس آموزش، پذیرش و گیرندگی قرار دارند.

 

عضو فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی با بیان این که محبت مهم‌ترین محور ارتباط بین مبلغ و دانش‌آموز است، خاطرنشان کرد: مبلغان به این امر مهم توجه داشته باشند که نظم و آراستگی در جذب مخاطب تأثیر بسزایی دارد و سعی کنند با زبان آنها با مخاطب سخن بگویند.

 

وی افزود: آراستگی در ظاهر و کلام دانش‌آموزان را به مبلغ علاقمندتر می‌ کند و به همین دلیل مبلغان هرگز از توجه به آراستگی ظاهر غافل نشوند.

 

حجت الاسلام ناصری مهربانی را یک معجزه در نحوه ارتباط با مخاطب ارزیابی کرد و گفت: در انتقال مفاهیم به مخاطب مهم‌ترین راهکاری که همیشه معجزه خواهد کرد محبت و مهربانی است.

 

وی ادامه داد: سنین کودکی و نوجوانی دوره بسیاری حساس است و آنان رفتارهایی که از سوی مخاطب با آنان می شود در ضمیر ناخوداگاه شأن حک می شود و آن را هرگز از یاد نخواهند برد.

 

حجت الاسلام ناصری به تهاجم دشمنان با استفاده از ماهواره و دیگر ابزار ارتباطی اشاره و تصریح کرد: امروز دشمنان با برنامه های هدفمند با استفاده از ماهواره، شبکه های اجتماعی و اینترنت و دیگر ابزار فرهنگی، نسل جوان را نشانه گرفته اند.

 

وی افزود: دشمنان با برنامه ریزی بلند مدت در صدد نابودی این نسل پویا و آینده ساز هستند و به همین دلیل تلاش جدی برای مصون ماندن آنها  از صدمات تهاجم فرهنگی دشمن صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام ناصری مهم‌ترین وظیفه آحاد جامعه به‌ویژه مبلغان را تبیین مبانی دینی بیان کرد و گفت:  فرهنگ اسلامی و سبک زندگی دینی باید به نسل جدید جامعه آموزش داده شود تا بتوانیم از دستاوردهای دینی محافظت کنیم.

 

وی ادامه داد: فرهنگ عاشورا یک سرمایه ارزشمند برای جامعه  شیعی و اسلامی است که نه تنها بر جامعه شیعه بلکه کارکرد آن خارج از جامعه اسلامی اثرگذار است.

 

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی اسلامی، فرصت ماه محرم را فرصتی برای تبیین حماسه بزرگ عاشورا عنوان و تصریح کرد: یکی از مهم ترین اثرگزاری فرهنگ عاشورایی الگوگیری نوجوانان جامعه از رفتار و سیره نوجوانان شهید کربلا است.

 

وی با بیان مجهز شدن مبلغان دینی به ابزارهای نوین ارتباطی گفت: در کنار ابزارهای فرهنگی و دینی، مبلغان می‌توانند از روش های جدید روان‌شناختی و جامعه‌شناسی برای رسوخ و انتقال پیام‌های عاشورایی در ذهن دانش‌آموزان استفاده کنند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات