۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۲۷۷۹۹
رییس نمایندگی فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی:

مدیریت شهری و مناسبات اجتماعی باید صبغه‌ ولایی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ امینی درباره تبدیل مشهد به شهر ولایی در افق 1404، گفت: بر این اساس معماری و کالبد شهر مشهد از جهت نوع مدیریت شهری و مناسبات اجتماعی، باید صبغه‌ای ولایی داشته باشد.
مديريت اسلامي

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمدرضا امینی، رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: زیارت در عرصه بین‌الملل از اهمیتی بسیار برخوردار است و می‌تواند منشأ وجهه معنوی مسلمانان و حتی پیروان دیگر آیین‌ها در جهان امروز باشد.


وی افزود: هر کشوری برای توسعه همه جانبه به موتورهای محرکه‌ای نیازمند است که به دو دسته راهبردی و تاکتیکی تقسیم می شود که این موتور محرکه در ایران مقوله زیارت است.

 

رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که زیارت به مثابه پیشرانی راهبردی جهت توسعه همه جانبه کشور به شمار می‌رود، افزود: مهمترین پیشران‌های کلیدی توسعه کشور شامل توسعه صنایع نفت و گاز؛ توسعه زیارت و صنایع فرهنگی؛ توسعه فناوری اطلاعات و توسعه صادرات مجدد می‌شود.

 

امینی تصریح کرد: در چشم‌انداز 1404، شهر مشهد باید به محبوب‌ترین جهان شهرِ ولاییِ فرهنگیِ معنوی و دانش بنیان در سطح جهان تبدیل شود.

 

وی افزود: در این چشم‌انداز مشهد به مثابه یک جهان‌شهر، شهری است که نبض جهانی زیارت و معنویت ولایی در آن می‌تپد؛ بدین معنا که مشهد مرکز معتبرترین رویدادهای بین‌المللی در حیطه زیارت و گردشگری مذهبی خواهد بود.

 

رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی در رابطه با تبدیل مشهد به شهر ولایی، اظهار کرد: بر این اساس معماری و کالبد شهر مشهد از جهت نوع مدیریت شهری و مناسبات اجتماعی، باید صبغه‌ای ولایی داشته باشد.

 

امینی خاطرنشان کرد: در افق 1404، زیارت امام رضا(ع) تبدیل به حوزه‌ای دانش بنیان و کارآفرین در عرصه‌های بین‌المللی می شود که قادر به ارائه خدمات کلاس جهانی است.

 

وی با بیان این که کسب و کارهای فرهنگی و معنوی عمدتا بر علوم و فناوری‌های انسانی مبتنی هستند، تصریح کرد: بر همین اساس شاهد فعالیت‌های مناسبی در پارک علم و فناوری خراسان در قالب تاسیس مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت بوده‌ایم.

 

رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی افزود: شهر مشهد باید از زنجیره‌ای از مکان‌ها و فعالیت‌های تفریحی و آموزشی متناسب با مقوله زیارت برخوردار باشد که می‌توان در این راستا به تاسیس پارک تمدن اسلامی، انواع موزه های علوم و فناوری اسلامی، چهارسوق های سبک زندگی اسلامی و مراکز آینده‌نگاهی و تعالی جوانان اقدام کرد./930/د102/ب5

 

ارسال نظرات