۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۲۲۷۸۲۶
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

استقلال و حق طلبی پیام جاوید نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به این که عزت، استقلال، توحید و حق طلبی پیام زنده و جاوید نهضت حسینی است، گفت: امام حسین(ع) جاوید و معنای واقعی توحید بوده که باید همواره نهضت را مرور و بازخوانی کرد.
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء شب گذشته در سلسله نشست های با موضوع پیام عاشورا در جهان معاصر که در امام زاده معصوم(ع) تکیه آملی برگزار می شود با بیان این که اعتقاد و باور ما بر آن بوده که نهضت حسینی یک نهضت جهانی و قیام عالمی است، گفت: همه آزادی خواهان، عدالت طلبان و اهل توحید برای نجات از شرک و کفر از این نهضت ارزشمند الهام می گیرند.

 

وی با اشاره به این که عزت، استقلال، توحید و حق طلبی پیام زنده و جاوید نهضت حسینی است، بیان داشت: امام حسین(ع) جاوید و معنای واقعی توحید بوده که باید همواره نهضت را مرور و بازخوانی کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: با مطالعه عمیق تر باید به عمق این نهشت بیش تر دست یافته که این نهضت از جهات متعددی مورد توجه بوده و است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی افزود: نهضت حسینی برای دوستان، ارادتمندان و پیروان آن حضرت و کسانی که در راس هدایت جامعه و امامان و پیشوایان معصوم هستند با نگاهی عمیق تر نهضت کربلا را معرفی کرده و بد خواهان و دشمنان همواره نسبت به نهضت حسینی دشمنی داشته اند که این امر در تاریخ وجود داشته است.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ادامه داد: عده ای در مسیر دوستی امام حسین(ع) سر از پا نشناخته و همواره زائر کوی حسینی بوده و جلوه های والای حسینی را مورد تعظیم و تکریم می دانستند و در مقابل عده ای همواره دشمنی کرده و سعی در از بین بردن نام و یاد حضرت را داشته اند و با از بین بردن علائمی که برای حرم حضرت بود سعی کردند تا قیام، نهضت و نام حضرت را به فراموشی بسپارند.

 

وی با بیان این که وجود دو جریان ظالم و همفکران یزید و شیعیان و وفاداران امام حسین(ع) بوده که این خط تا زمان حضور حضرت بقیه الله وجود خواهد داشت، گفت: این دو خط مقابل که خط  خدا و توحید و در مقابل آن خط شیطان و شرک است وجود داشته و خواهد داشت.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که نهضت حسینی نهضتی روشنگر است تا انسان ها گمراه نباشند، بیان داشت: انسان ها باید با بهره گیری از این نهضت عظیم راه حق را در پرتو مصباح حسینی بشناسند که همواره این چراغ باید روشن بوده و همانند خورشید در روز و ماه در شب روشنگری کند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به این که در روایات ما راجع به امام حسین(ع) و قیام و نهضت حضرت روایات و داستان های بسیار فراوانی وجود داشته است، تصریح کرد: کسی که قطره اشکی برای حضرت بریزد و یا لااقل حال گریه به خود بگیرد از نعمت بهشت برخوردار است.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، افزود: به جلساتی که برای تعظیم و تکریم حضرت برگزاری می شود توصیه های بسیاری شده است که پیامبر گرامی اسلام به امام علی(ع) فرمود اگر کسی به زیارت من و شما نیاید از او گله مند نیستیم ولی اگر به زیارت حسین(ع) نرود به ما جفا کرده است.

 

وی گفت: ما در حوزه دین و فرهنگ دین غنی تر از نهضت حسینی نداریم که به حق این نهشت حقیقت والا ، عظیم و ستودنی است که همه بزرگان صف در صف در مسیر ارادت به حضرت امام حسین(ع) هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: لقب والای سیدالشهدا را امام حسین(ع) به خود اختصاص داده که سرور همه عدالت خواهان و کسانی است که در راه خدا از همه چیز گذشتند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات