۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۲۲۷۸۲۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

ترویج فرهنگ وقف بسترساز احیای ارزش های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺳﻨﺖ ﺣﺴﻨﻪ وﻗﻒ را زﻣﯿﻨﻪ ﺳﺎز اﺣﯿﺎی ارزش ھﺎی ﻧﺎب اﺳﻼﻣﯽ داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮای ﺑﺴﻂ و ﮔﺴﺘﺮش اﯾﻦ ﺳﻨﺖ ﺣﺴﻨﻪ اﺳﻼﻣﯽ ﺗﻼش ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺻﻮرت ﮔﯿﺮد.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد، شب گذشته در گردهمایی علما و روحانیان این شهر با تسلیت رحلت آیت الله مهدوی کنی، ایشان را یک عالم زاهد و پارسا و انقلابی توصیف کرد که هیچ گاه از مسیر انقلاب خارج نشده که نقش اصلاح گرانه ای بین نیروهای اصیل انقلاب داشتند.

 

وی با تسلیت فرارسیدن ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان، افزود: با آغاز محرم و همگام با کاروان حسینی(ع) فصل جدیدی از نوع نگاه به زندگی شرافتمندانه و انسانی آغاز می شود.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: وجود مبارک حضرت سید الشهدا(ع) در خطبه هایشان درباره حق علیه باطل سخن گفته اند و همه مردم در این مورد وظیفه دارند و باید آن را بفهمند و آن وظیفه این است که هرکسی به حق خود قانع باشد. 

 

استاد حوزه علمیه با توجه به نزدیک بودن 13 آبان و روز دانش آموز، افزود: حسین فهمیده ها نمونه ای از تربیت یافته گان مکتب نورانی اسلام و مذهب اهل بیت(ع) بوده که برای تحقق اهدافشان سازمان بسیج دانش آموزی با گستره میلیونی شکل گرفته است.

 

وی با اشاره به اهمیت و نقش وقف در جامعه گفت: وقف یعنی ماندگاری و این میراث گران بها و ارزشمند اسلام و منبع وحی است که اگر وقف در جامعه ما نهادینه شود هیچ دغدغه ای نداریم.

 

امام جمعه محمودآباد، ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺳﻨﺖ ﺣﺴﻨﻪ وﻗﻒ را زﻣﯿﻨﻪ ﺳﺎز اﺣﯿﺎی ارزش ھﺎی ﻧﺎب اﺳﻼﻣﯽ داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮای ﺑﺴﻂ و ﮔﺴﺘﺮش اﯾﻦ ﺳﻨﺖ ﺣﺴﻨﻪ اﺳﻼﻣﯽ ﺗﻼش ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺻﻮرت ﮔﯿﺮد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که وقف بهترین پشتوانه برای تبلیغ اسلام ناب است، تصریح کرد: سنت وقف بیان از آینده نگری اسلام است که باید تقویت شود.

 

استاد حوزه علمیه  مازندران، ادامه داد: وقف همواره در خدمت دین بوده و وقف کردن بزرگ ترین نعمت و مصداق اطاعت از خداوند است که این عمل نیک و ارزنده رضایت خداوند منان را به همراه دارد.

 

وی رمزماندگاری امام حسین(ع) را وقف دانست و خاطرنشان کرد: اگر حضرت اباعبدالله حسین(ع) در تاریخ ماندگار شد یکی از دلایل آن همین وقف هایی است که عاشقان آن حضرت انجام داده و می دهند و ما در این کشور اسلامی می توانیم از مدارس، حوزه ها و دیگر امور وقفیات آن حضرت را مشاهده کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات