۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۲۲۷۸۳۱

وقف زمین 270 هکتاری برای عزاداری امام حسین در محمودآباد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه محمودآباد از وقف زمین 270 هکتاری برای عزاداری امام حسین(ع) در این شهرستان خبرداد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام مصطفی سیفی کناری ، رییس اداره اوقاف و امورخیریه محمودآباد شب گذشت در گردهمایی علما و روحانیان محمودآباد از وقف 270 هکتار زمین از سوی فرد خیر به نام فضل الهح جلالی مقدم به نیت عزاداری برای امام حسین (ع) خبر داد و گفت: برای نخستین بار در این شهرستان از سوی یک خیر 270 هکتار زمین برای عزاداری امام حسین(ع) وقف و از سوی اداره بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان از طرح موضوع قانون تبصره الحاقی وماده 21 عمومی اخذ شد.

 

حجت الاسلام مصطفی سیفی کناری با قدردانی از همکاری خوب و قابل توجه بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک محمودآباد، افزود: 270 هکتار زمین در روستای بائوده سفلی از سوی این خیر وقف و با همکاری خوب این عزیزان سند آن صادر شد.

 

وی تصریح کرد: این روستا 170 رقبه دیگر دارد که مقدمات اخذ سند آنها انجام می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه محمودآباد افزود: در مراسمی با حضور امام جمعه محمودآباد در اداره ثبت اسناد و املاک این شهر از سوی مدیر کل اوقاف استان و اداره اوقاف شهرستان با اهدا لوح تقدیر وسپاس به جهت همکاری تقدیر به عمل آمده است.

 

حجت الاسلام سیفی کناری، بیان داشت: تعداد 30 مکان مذهبی دیگر از طریق قانون تبصره الحاقی از سوی بنیاد مسکن و 60 مکان مذهبی وموقوفات از طریق قانون تعیین تکلیف اداره ثبت اسناد شهرستان در حال تقاضا و انتشار آگهی و احراز سند مالکیت است.

 

وی تصریح کرد: این شهرستان با مجموع 82 موقوفات متصرفی و غیر متصرفی و 271 بقعه و اماکن متبرکه و مذهبی طرحی جهت سند دار کردن آن در دست اقدام دارد و 80 درصد عواید موقوفات برای عزاداری امام حسین (ع) در همان روستا یا قرای دیگر شهرستان های همجوار صرف می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه محمودآباد با بیان این که در سال جدید شش وقف در شهرستان محمودآباد صورت گرفته است، گفت: ترویج فرهنگ وقف امری اساسی و ضروری است که باید در این راستا تلاش ارزنده ای صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر این که وقف به عنوان بهترین و ماندگارترین شیوه انفاق است که همواره اثرات ارزنده ای برای انسان در زندگی او ایفا می کند، گفت: وقف سبب می شود تا برای همیشه آثار و خیرات و بخشش مال و کمک به مردم به ویژه محرومان و نیازمندان شامل حال واقف شده و از بهره های معنوی و اخروی آن بهره مند شود.

 

حجت الاسلام سیفی کناری با بیان این که یکی از مسائل مورد تاکید اسلامی انفاق بوده که مصداق بارز آن وقف است، گفت: انفاق با نیت الهی و قرآنی نکته ای اساسی است که مورد تاکید قرآن و اهل بیت معصومین(ع) قرار گرفته است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه محمودآباد با بیان این که وقف به لحاظ فرهنگی باعث توسعه ارزش های الهی در جامعه می شود، بیان داشت: با وقف امکانات مادی در خدمت فرهنگ و دین قرار می گیرد./1314/پ203/ب1

ارسال نظرات