۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۰
کد خبر: ۲۲۷۸۳۴

فرهنگ عاشورا پیکر استکبار جهانی را به لرزه در آورده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر معمولان استان لرستان در نخستین یادواره شهدای روستای مغان شاهرود گفت: راهی که امام حسین(ع) در سال 61 هجری با قیام الهی خود آغاز کرد همچنان ادامه دارد و امروز به فرهنگی تبدیل شده که پیکر استکبار جهانی را به لرزه در آورده است.
امام جمعه شهر معمولان استان لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام مهدی عابدینی امام جمعه شهر معمولان استان لرستان در جمع شرکت کنندگان در نخستین یادواره گرامیداشت یاد و خاطره 13 شهید والامقام روستای مغان شهرستان شاهرود با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران صدیقش اظهار کرد: امروز امتداد فرهنگ عاشورا و اشائه بیش از پیش پیام قیام کربلا است که می‌تواند استکبار جهانی را بیش از گذشته زمینگیر کند.

 

وی با بیان اینکه همگی وظیفه داریم در حد توان جهانیان را با این فرهنگ انسان ساز آشنا کنیم، افزود: انقلاب اسلامی ملت ایران برگرفته از تعالیم انسان‌ساز و عزت آفرین خط سرخ شهادت و مفهوم بلند عاشورا است و نهضت اسلامی ما با این فرهنگ الهی گره خورده و به واسته آن به راه خود ادامه می‌دهد.

 

امام جمعه معمولان شهدای ایران اسلامی را از برترین ادامه دهندگان راه شهدای کربلا و اقتدا کنندگان به سیره سالار شهیدان و یاران با وفای آن حضرت دانست و تصریح کرد: شهدای ما با الگو گرفتن از آموزه‌های فرهنگ عاشورا، برای دفاع از دین خدا و نظام و میهن اسلامی در مقابل نظام سلطه ایستادند.

 

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به اینکه همان‌گونه که شهادت امام حسین(ع) و یاران صدیقش اسلام را زنده نگاه‌داشته است، جان‌فشانی شهدای والامقام کشورمان نیز انقلاب و نظام اسلامی را تا به امروز باقی و سربلند حفظ کرده است، خاطرنشان کرد: دشمن با تمام توان سعی می‌کند به هر نحو ممکن فرهنگ حسینی عاشورا را از بین ببرد و یا از ذهن‌ها و قلب‌ها پاک کند.

 

وی با تأکید بر این نکته که مسائلی همچون انرژی هسته‌ای بهانه‌ای در دست استکبار برای فشار به نظام اسلامی و منزوی کردن ماست و این همه جنجال برای هیچ و پوچ است که به راه انداخته اند، گفت: بسیاری از کشورهای دنیا از نیروگاه‌ها و انرژی اتمی برای تولید برق استفاده می‌کنند و تقریبا تمام کشورهای بااصطلاح طرف مذاکره ما خود دارای سلاح هسته‌ای هستند و حال اینکه چرا استفاده صلح آمیز ایران از این انرژی ایراد دارد و باعث نگرانی جهانی است سؤالی منطقی با جواب‌هایی مضحک است.

 

امام جمعه شهر معمولان اضافه کرد: همه دشمنی‌ها با کشور‌ ما به‌دلیل خصومت با اسلام و این نکته است که جمهوری اسلامی ایران روی پای خود ایستاده و به قدرت‌های شرق و غرب عالم وابسته نیست، همواره در برابر استکبار و حرکت‌های منحرف و نادرست جهانی می‌ایستد و مسائلی همچون به‌دست آوردن انرژی هسته‌ای را از حقوق غیر قابل چشم پوشی ملت خود می‌داند.

 

گفتنی است، پخش نماهنگ با موضوع ایثار و شهادت و مداحی ذاکران اهل بیت از بخش‌های دیگر این یادواره بود که به همت شورای اسلامی شهر، دهیاری و ستاد یادواره 13 شهید روستای مغان و باهمکاری حوزه های مقاومت بسیج نجف اشرف و صدیقه کبری(س) شاهرود برگزار شد./977/پ202/ب

ارسال نظرات