۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۸۴۳
امام جمعه نکا:

عزاداری ماه محرم باید با معرفت حسینی همراه باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با بیان این که عزاداری های محرم باید براساس شرع مقدس باشد و از هرج و مرج و خرافات در دسته روی ها جلوگیری شود، خاطر نشان کرد: عزاداری ها باید عاقلانه و ساده باشد و از تشریفات پرهیز شود.
امام جمعه نکاء

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا گفت: ما محرم، ماه امر به معروف و نهی از منکر، تذکر و تبلیغ است که باید مبلغان و هیأت های مذهبی در این راستا با همه توان وارد شوند.

 

وی افزود: محرم بهترین فرصت برای تبلیغ و اطلاع رسانی دینی است که باید در این راستا تلاش کنیم و نباید از یاد ببریم که امام حسین(ع) بر اعمال و نیات ما آگاه و ناظر است، و به همین دلیل باید اهداف و امیال دنیوی را باید کنار بگذاریم و خالصانه فعالیت کنیم.

 

حجت الاسلام لائینی بیان داشت: محرم ماه بصیرت افزایی و مقابله با هجمه های مختلف فرهنگی است و به همین دلیل برنامه های محرم نباید تنها در گریه خلاصه شود بلکه باید مکتب امام حسین(ع) را در جامعه تبیین کنیم و در جهت بصیرت افزایی تلاش شود.

 

امام جمعه نکا با بیان این که در تاریخ انقلاب‌های فراوانی وجود دارد اما هیچ کدام به اندازه قیام و نهضت عاشورا جاودانگی نداشته است، یادآور شد: حضور جوانان در جلسات امام حسین(ع) هرسال پرشورتر می‌شود و هیچ‌گاه این جلسات کمرنگ نشده است و به همین دلیل باید در جهت شناخت بیشتر جوانان با اهل بیت(ع) و زندگی اهل بیتی تلاش شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که عزاداری های محرم باید براساس شرع مقدس باشد و از هرج و مرج و خرافات در دسته روی ها جلوگیری شود، خاطر نشان کرد: عزاداری ها باید عاقلانه و ساده باشد و از تشریفات پرهیز شود.

 

وی گفت: محرم سند افتخار شیعه است و به همین دلیل باید اشعار و مرثیه ها در شأن ائمه اطهار(ع) و شیعه باشد و باید از ورود برخی بدعت ها و خرافات به عزاداری های حسینی جلوگیری شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نکا با تأکید بر این که دشمن به دنبال سست و بی اساس جلوه دادن عزاداری‌های ما در ایام محرم است، خاطر نشان کرد: اعمالی همچون قمه‌زنی، سینه‌زنی‌های نامتعارف و استفاده از علم‌هایی که اصالت تاریخی و معنایی ندارند که بارها از سوی مراجع عظام تقلید از آنها نهی شده‌ایم، موجب سوء استفاده دشمن می‌شود و لذا باید از این مسائل جلوگیری شود./1317/ت302/ب1

ارسال نظرات