۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۲۷۸۶۸
آیت الله جاودان:

عامل همه نحسی‌ها گناه بشر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه با بیان این که خداوند در عالم و نظام هستی هیچ چیزی را نحس خلق نکرده است، گفت: منشا تمام نحسی ها و بیچارگی های انسان گناهانش است و نحسی انسان به اعمال و رفتار انسان وابسته است.
آيت الله جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله  محمدعلی جاودان، استاد اخلاق حوزه علمیه، با بیان این که خداوند در سراسر عالم هستی هیچ چیزی را نحس خلق نکرده است، گفت: در سراسر زندگی ما هیچ چیز نحسی نداریم و نحسی فقط از گناهان انسان سرچشمه می گیرد.

وی با بیان این که خداوند در تمامی ادیان رسولان و پیامبران را برای این که فرستاد که مردم را با خداپرستی آشنا کرده و عواقب گناهشان را به آنها یادآوری کنند، افزود: پیامبران برای این که بتوانند تمامی انسان ها را نسبت به عواقب اعمالشان آگاه کنند برای خود رسولانی و وصی انتخاب کردند که این موضوع در مورد تمامی پیامبران از حضرت آدم تا حضرت خاتم صدق می کند.

استاد حوزه با اشاره به این که هر کدام از پیامبران برای این که بعد از آنها مردم دچار سرگردانی نشوند برای خود وصی انتخاب می کردند و برای رسیدگی به خواسته های مردم رسولانی را به سرزمین های مختلف می فرستادند، گفت: یکی از مواردی که در قرآن بر ایماجرای رسولان آمده داستان حضرت عیسی (ع) است که ایشان روزی به یکی از سرزمین ها(انتاکیه) دو رسول فرستادند که مردم این رسولان را قبول نکردند و آنها را تکذیب کرده و به آنها گفتند شما برای ما نحسی می آورید و آنها را از شهر بیرون کردند و هنگامی که خبر به حضرت مسیح رسید یک نفر دیگر را فرستاد و به او قدرت های الهی دادند آن مرد زمانی که به آن سرزمین وارد شد پیام حضرت مسیح که همان پرستش خداست را برای آنها خواند و مرده را زنده کرد، مریض را شفا داد و کور را بینا کردند که مردم به او گفتند تو خدایی، گفت نه من بنده خدایم و این قدرت های من در اثر عبادت و اطلاعت مخلصانه خداوند به دست آمده است.

آیت الله جاودان با اشاره به این که  مردم آن سرزمین رسولان حضرت عیسی را نحس می دانستند، گفت: رسولان حضرت مسیج نحس نبودند بلکه نحسی مردم آن سرزمین وابسته به خودشان و ناشی از گناهانشان بود.

وی با بیان این که در اندیشه های مسیحی برخلاف آیات قرآن به خاطر این که حضرت مسیح را فرزند خداوند می دانند مبحث جانشینی و رسولان هیچ جایگاهی ندارد و به این موضوع مورد تحریف قرار گرفته است، گفت: تمامی انبیا برای این که مردم را از شر نحوست یا گناهانشان نجات دهند بر انگیخته شده اند و تنها نحسی جهان عالم گناهان انسان است.

استاد حوزه با بیان این که خداوند در هیچ دوره ای انسان را بدون رسول رها نکرده است، ادامه داد: پس از حضرت عیسی تا زمانی   پیامبر خاتم (ص) دوره فترت بود که در این دوره رسولی فرستاده نشد ولی پس از بعثت پیامبر خاتم (ص) خداوند با انتخاب ائمه به جانشینی پیامبر (ص) زمینه هدایت انسان را فراهم کرد.

آیت الله جاودان با بیان این که انبیا تنها موظف به ابلاغ دین بودند و نسبت به عمل مردم هیچ وظیفه ای نداشتند، گفت: پیامبران عوامل نحوست را به مردم معرفی کردند و به آنها گفتند که دروغ، غیبت، تهمت، بداخلاقی و بد عملی نحس است.

وی افزود: گناه و نحسی آن موجب کاهش فهم انسان می شود و در اثر افزایش گناه فهم انسان به شدت کاهش می باید به گونه ای که شخص خوبی را بدی و بدی را خوبی می بیند./968/پ202/س

ارسال نظرات