۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۲۷۸۸۴
آیت الله نظری:

دفاع از مکتب و فرهنگ حسینی نباید تنها در شعار خلاصه شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید بر این که ملت بزرگ ایران همواره پیرو مکتب حسینی بوده و هستند، گفت: دفاع از مکتب و فرهنگ حسینی تنها نباید به صورت شعار و بر زبان خلاصه شود، بلکه باید در عمل نیز مدافع حقیقی این مکتب متعالی باشیم.
آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در جمع کارکنان فرمانداری ساری به مناسبت ایام ماه محرم با اشاره به این که خداوند متعال جهان را آفرید و مسیر تربیت بشر را فراهم کرد، گفت: اطلاعت پذیری مهم ترین وظیفه بندگان خداوند بر روی زمین است که متأسفانه بشریت در تاریخ این وظیفه را به خوبی انجام نداده است.

 

وی با بیان این که در  آفرینش و تربیت خداوند متعال هیچ اشکالی وجود ندارد، اما در اطلاعت پذیری بندگان مشکلات فراوانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بین نعمت های الهی هدایت بالاترین نعمت الهی است، چون وسیله رسیدن به مقصد است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که بشر عاقل و با اراده به دنبال مقصد می رود و برای یافتن مقصد نیازمند راهنما و راهنمایی است، ادامه داد: خداوند متعال این کار خود را به نحو احسن انجام داد و هم از نظر عقلی و شرعی زمینه هدایت را برای انسان ها فراهم کرد. 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که اصل در وجود تحول است، خاطرنشان کرد: این تحول در سایه عمل به تعلیمات الهی تحقق خواهد یافت.

 

وی با اشاره به این که عقل و علم آنقدر قدرت ندارند که دین را نفی کنند، افزود: ممکن است در این خصوص شک کنند که در این صورت نیز باید انسان به دین عمل کند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که انسان دارای ابدیت بوده چون دارای روح است، تصریح کرد: هم عقل و هم دین انسان را وادار می کند که راجع به ابدیت خود فکر کند.

 

وی با بیان این که اگر آحاد جامعه اسلامی به وظایف خود عمل کنند دیگر هیچ فقیری در جامعه باقی نخواهد ماند و این بالاترین تمدن بشری است، خاطرنشان کرد: عقل و دین بشر را به یک زندگی سعادتمندانه دعوت می کند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه افزود: از نظر فرد، جمع، جسم، روح، دنیا و آخرت باید به تکامل رسید و این شش جهت زمانی تحقق می یابد که احکام قرآن عملی شود.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که وظیفه انسان دیندار این است که به غیر خود خیر برساند و از اذیت و آذار همنوع پرهیز کند، ادامه داد: دنیای بشر چاره ندارد برای حفظ آرمان بشریت که همان خیر وجود است، از عقل و دین تبعیت کند.

 

وی با بیان این که تبعیت از عقل و دین امروز در مراسم حسینی تجلی پیدا می کند، تصریح کرد: امام حسین(ع) برای دفاع از عظمت اسلام ناب و پابرجا ماندن احکام دینی و برای دفاع از حق و حقیقت حتی علی اکبر خود را فدا می کند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که امروز ملت ایران طرفدار مکتب حسینی است، تصریح کرد: این مسأله نباید زبانی و به صورت شعار باشد و از رییس تا مرئوس، کسبه و کارمند باید به رسالت واقعی خود عمل کند.

 

وی با بیان این که نظام احسن و تعادل، نظام اسلام است و اسلام ناب باید در سایه تربیت صحیح در مکتب حسینی رواج پیدا کند، ادامه داد: زمینه اداره، اراده الهی این است که بشر به اسلام عمل کند و به خیر بشر که همان ابدیت است دست یابد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه خاطرنشان کرد: مکتب امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن اسلام است و اسلام برای این است که جامعه بشریت به خیر تکاملی خود برسد که در ابدیت که همان قیامت است دچار خسران نشود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات