۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۲۷۸۹۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

محبت به امام حسین از نشانه‌های اهل تقوا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه با بیان این که یکی از نشانه‌های اهل تقوا اعتقاد و محبت به امام حسی (ع) است، گفت: اعتقاد به سید الشهدا محبت انسان را به اهل بیت افزایش داده و موجب نزدیکی و انس انسان با خداوند می شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه پیش از ظهر امروز در برنامه تلویزیونی کوی محبت شبکه دو سیما  با بیان این که یکی از نشانه های اهل تقوا اعتقاد و محبت به امام حسین(ع) است، گفت: محبت به امام حسین(ع) انسان را به خداوند نزدیک کرده و موجب افزایش درجات معنوی انسان می شود.

وی با بیان این که دلیل اهمیت فراوان به واقعه عاشورا این است که در این واقعه اهل بیت و دین به شدت مرود هجوم قرار گرفته است، گفت: اگر در مراسم حج دقت کنید متوجه می شوید صفا و مروه ای که حجاج به جا می آورند به احترام دویدن های حضرت هاجر برای آب و رفع تشگنی حضرت اسماعیل است در حالی که مقام ابراهیم به خاطر تلاش های حضرت ابراهیم(ع) در بنای خانه کعبه است خداوند هم به پاس حرکتی است که امام حسین(ع) برای بقا دین داشتند زیارت قبر ایشان را واجب کرده و برای آن ثواب و فضیلت های گوناگونی قرار داده و قبل از زائران بیت الله الحرانم به زائران کربلا توجه دارد.

استاد حوزه با اشاره به این که در روز اول محرم حال امام رضا(ع) دگرگون می‌شد، گفت: امام رضا(ع) همواره به یارانشان توصیه می کردند که اگر در زندگی می خواهید برای چیزی یا کسی گریه کنید آن شخص امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این که ورود به حرم امام حسین(ع) دارای آداب خاصی است، گفت: هنگام ورود به حرم امام حسین(ع) پس از این که اذن دخول را می خوانید باید منتظر شوید تا اشک شما جاری شود زیرا در این هنگام است که زائر اجازه ورود دارد و زیارتش مورد قبول واقع می شود.

وی افزود: در روایتی از حضرت جبرئیل(ع) روایت شده که ایشان به حضرت یوسف فرمودند من هرگاه نام اهل بیت را می بردم دچار شعف و شور می شدم و لی هر گاه نام امام حسین (ع) را ذکر می کردم محزون می شدم و حالم دگرگون می شد که حضرت یوسف هم همین کار جبرئیل را تکرار کردند و وقتی به نام حسین(ع) رسیدند حالشان دگرگون شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که فراق بزرگترین دردی است که انسان از زمان امام حسین(ع) به آن گرفتار شده است، گفت: غم شهادت امام حسین(ع) دردی است که در زمین غم انسان را دو چندان می کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این که گریه قلب انسان را پاک کرده و روح انسان را از گناه می زداید، افزود: گریه برای اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) اگر از روی اخلاص باشد بهشت را برای انسان تضمین می کند.

وی با اشاره به این که انسان باید در تمامی طول زندگی خود به اهل بیت متوسل باشد، ادامه داد: توسل به امام حسین(ع) درجات معنوی انسان را افزایش می‌دهد و رسیدن انسان را به قرب خداوند آسان تر و نزدیک تر می‌کند./968/پ203/س

ارسال نظرات