۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۹۱۰
استاد حوزه علمیه بابل:

عزاداری حسینی ضامن حیات اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل گفت: دلداگان حسینی در ایام محرم همه تلاش خود را برای هر چه با شکوه تر این مراسم بزرگ جهانی انجام می دهند زیرا سوگواری برای شهدای کربلا، ضامن حیات اسلام است.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد حسن شریف تبار، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مسجد جامع  بهنمیر  در جمع مردم این شهر، فرهنگ ماه محرم را فرهنگ مبارزه با ظلم بیان کرد و گفت: امام حسین(ع) درس ظلم ستیزی و دفاع از دین و ارزش ها را به ما آموخت که زیر پرچم اسلام در مقابل ظلم ایستاد و با آن مبارزه کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: عاشورا یک فرهنگ است و باید با حضور در مراسم عزاداری امام حسین(ع) از این فرهنگ پاسداری کنیم.

 

امام جمعه بهنمیر، پیام بزرگ عاشورا را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیان و خاطرنشان کرد: از اهداف مهم قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است و اگر این دو واجب الهی عمل شود جامعه اصلاح می شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه افزود: امر به معروف وظیفه همه مسلمانان در همه امور از جمله مسائل دینی تا مسائل سیاسی و اجتماعی است.

 

حجت الاسلام شریف تبار با تاکید بر این که در کنار شور حسینی باید مفاهیم قیام عاشورا نیز به جامعه انتقال یابد، خاطرنشان کرد: نباید هیچ حرکتی که موجب وهن شهدای کربلا می شود صورت گیرد و از این اعمال به خصوص اشعاری در این خصوص پرهیز کرد.

 

وی افزود: دلداگان حسینی در ایام محرم همه تلاش خود را برای هر چه با شکوه تر این مراسم بزرگ جهانی انجام می دهند زیرا سوگواری برای شهدای کربلا ضامن حیات اسلام است.

 

امام جمعه بهنمیر به تهاجم فرهنگی گسترده دشمنان علیه اسلام و انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمنان با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم سعی در مقابله با اسلام دارند و مقابله با این تهاجم جهاد فرهنگی را می طلبد.

 

حجت الاسلام شریف تبار با تأکید بر این که نباید در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان منفعلانه عمل کنیم، ادامه داد: فرهنگ عاشورا  و تبیین آن در جامعه می تواند در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان نقش به سزایی را ایفا کند.

 

استاد حوزه علمیه بابل، هدف گردانندگان شبکه های ماهواره ای را در راستای تهاجم فرهنگی و تضعیف باورهای مردم به ویژه نسل جوان بیان و تصریح کرد: امروز لبه حمله دشمنان علیه ولایت فقیه است.

 

وی افزود: در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان باید بصیرت دینی را افزایش داد و با پیروی از ولایت فقیه می توان بر فتنه ها فائق آمد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات