۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۲۷۹۱۵
قائم مقام دبیر ستاد احیا استان اصفهان:

فرهنگ حجاب و عفاف باید در وجود افراد نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اخوان با اشاره به مخالفت ستاد احیای استان اصفهان با خشونت در امر به معروف و نهی از منکر گفت: حجاب را نباید به زور تحمیل کرد بلکه حجاب یک مسأله اعتقادی است و باید به صورت یک اعتقاد در جامعه نهادینه شود.
حجت الاسلام اخوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مجتبی اخوان قائم مقام دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان، صبح امروز در نشست خبری مسؤولین ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان، با اشاره به آغاز هفته امربه معروف و نهی از منکر اظهار کرد: تذکر لسانی، رسالت همگانی، پیام مهربانی شعار این هفته است.

 

وی در ادامه افزود: در جریان اسید پاشی اصفهان به چندین ارگان از جمله نیروی مقاومت بسیج و قوه قضاییه اهانت شد، بسیج یکی از مجموعه هایی است که در طوران جنگ تحمیلی فداکاری ها و رشادت های زیادی داشت و پس از آن نیز در عرصه جنگ نرم ورود جدی پیدا کرده است و همواره مدافع دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است و شهدای زیادی نیز در راه اسلام و انقلاب تقدیم کرده است.

 

حجت الاسلام اخوان ضمن تأکید بر لزوم برخورد با افرادی که قصد دشمنی و جسارت نسبت به شجره طیبه بسیج را دارند اظهار کرد: جشنواره بین المللی میراث ناملموس فرهنگی که در اصفهان برگزار شد موجب هزینه‌های بسیاری شد در حالی که در این جشنواره شاهد غفلت‌هایی در زمینه مسائل شرعی و فرهنگی بودیم و این در حالی بود که در اطراف اصفهان مردم زحمت کش و متدین به خاطر خشکسالی و نبود آب دچار مشکلات مالی بسیاری برای گذران امور زندگی خود هستند.

 

قائم مقام دبیر ستاد احیای استان اصفهان اصراف در هزینه‌ها و ولخرجی در برنامه‌ها را دور از شأن نظام مقدس اسلامی دانست و تصریح کرد: وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نظارت ستادی و نظارت بر امور است و برخوردهای امنیتی و انتظامی وظیفه ستاد احیا نیست و اتهام اسید پاشی یک تهمت ناروا و دروغ بزرگ است که به ستاد احیا نسبت داده شده است.

 

وی با اشاره به سیاست‌های ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان در راستای همگانی شدن تذکر لسانی و واگذاری برخوردهای امنیتی و انتظامی به دستگاه‌های انتظامی و قضایی گفت: ستاد احیا با هرگونه خشونت در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر مخالف است و تمام فعالیت‌های آمرین به معروف این ستاد مرود نظارت است و هرگز اجازه خشونت به آمرین معروف و ناهیان منکر داده نشده است و نخواهد شد.

 

حجت الاسلام اخوان عملکرد مسؤولین متولی امر حجاب را ناکافی و ضعیف ارزیابی کرد و افزود: برخی مسؤولین تلاش می‌کردند به زور حجاب را به بانوان تحمیل کنند درحالی که حجاب یک مسأله اعتقادی است و باید تلاش کنیم تا حجاب را به عنوان یک عقیده و مسأله اعتقادی در جامعه نهادینه کنیم./1304/پ202/ب

ارسال نظرات