۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۲۷۹۱۸
آیت‌الله سبحانی:

طلاب خواهر در جامعه الگوسازی کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی یکی از برکات انقلاب اسلامی را تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور دانست و گفت: طلاب خواهر در مدارس و دانشگاه‌ها الگوسازی کنند.
آيت الله سبحاني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار جمعی از طلاب خواهر نوورود استان کردستان گفت: پیش از انقلاب اسلامی مدارس علمیه خواهران برای تحصیل و تبلیغ بسیار اندک بود، ولی پس از انقلاب این مدارس گسترش یافته‌اند و اکنون در تمام استان‌های کشور شاهد مدارس علمیه خواهران هستیم تا بانوان طلبه نیز همانند برادران طلبه مشغول به تحصیل علوم دینی باشند که برخی در مسیر اجتهاد و برخی در مسیر تقلید هستند.


وی با تأکید بر این‌که برای تربیت باید الگوسازی کرد، افزود: اگر بخواهیم در مدارس و دانشگاه‌ها خواهران و برادران را تربیت کنیم باید الگو نشان دهیم.


مرجع تقلید شیعیان اظهار کرد: خداوند متعال حضرت مریم(س) و آسیه(س) را به عنوان الگو نشان می‌دهد؛ طلاب خواهر نیز باید در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها الگوسازی کنند.


حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که الگوسازی در جهان کنونی امری بسیار مهم است، گفت: افرادی که بخواهند جمعیتی را فاسد کنند، نخست الگوهایی برای فساد می‌سازند و جوانان را به آنها تشویق می‌کنند، ما نیز باید الگوهای پاکی را در برابر آنها ایجاد کنیم.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر یادگیری و توجه ویژه به علوم کاربردی بیان کرد: برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که طلاب پس از کسب دروس مقدماتی حوزه و زبان عربی، دروس و علوم مفید متناسب با نیاز جامعه را فراگیرند.


وی با اشاره به این‌که دروس باید بر سه محور اخلاق، عقاید و احکام آموزش داده شود، یادآور شد: این سه محور سبب تربیت خطیب و مبلغ می‌شود./978/د102/ج

ارسال نظرات