۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۹۳۰
مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه:

رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج امر به معروف در جامعه دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: رسانه ها نقش مهم و بی بدیلی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارند.
رحيمي زنگنه مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه امروز در همایش تجلیل از رسانه های برتر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: به طور معمول بین ذهنیت‌ها، اندیشه‌ها و افکار افراد در جامعه ایرانی با آنچه در جامعه عمل می‌کنند تفاوت فراوانی وجود دارد، هرکس تریبونی داشته باشد به خوبی از ارزش ها حرف می زند اما در میدان عمل خبری از اجرا نیست و این تبدیل به چالش و معضل بزرگی در جامعه ما شده است.

 

وی افزود: برای تبدیل آرمان‌های والای اسلامی به رفتار باید تلاش کرد، رسانه‌ها نقش عمده‌ای در تحقق این موضوع می‌توانند ایفا کنند، رسانه‌ها باید تلاش کنند تا تفکر فاصله بین دولت و مردم در ذهن عده‌ای از افراد جامعه اصلاح شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: یکی از دلایل اینکه ما آنچه را تظاهر می کنیم در عمل نیستیم نظامات استبدادی گذشته است چون مردم احساس می کردند که از دولت ها جدا هستند این ذهنیت تاریخی در نظام تمام دموکراتیک ما هم به شکل نا خودآگاه وجود دارد و یکی از نقش های رسانه ها در نظام جمهوری از بین بردن این ذهنیت است.

 

وی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل فاصله اندیشه با عمل، عدم وجود یقین و اعتقاد قلبی به اندیشه ها است، یعنی قلب او به آنچه که می اندیشد ایمان ندارد یعنی باید با عبور از علم الیقین به عین الیقین و سپس به حق الیقین برسیم، درخواست حضرت ابراهیم(ع) از پروردگار متعال برای دیدن زنده شدن مردگان همین امر بود حضرت ابراهیم علم الیقین داشت اما می خواست به حق الیقین برسد.

 

رحیمی زنگنه اظهار داشت: پیشرفت های کشور در قسمت های مختلف تحسین برانگیز است و این در حالی است که در حوزه فرهنگ و زدودن اندیشه های نادرست انتظار بیشتری وجود دارد، یکی از راه های پیشرفت در حوزه فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر به شیوه های گوناگون و مقتضی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان به نقش رسانه ها در این مسیر اشاره کرد و گفت: بنده امروز در مسائل مطبوعات استان آینده روشنی را برای اعتلای فرهنگی می بینم.

 

سردار علی اکبر کرمی جانشین دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر نیز در این مراسم گفت: رسانه ها نقش مهم و بی بدیلی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارند، امروز برای اولین بار از رسانه های استان در حوزه امر به معروف تجلیل می شود.

 

کرمی گفت: رسانه ها باید با ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر ارتباط مداوم داشته باشند تا بتوانیم در راستای احیای این فریضه الهی در جامعه بیش از پیش قدم برداریم.

 

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه در ادامه از رسانه ها خواست تا قسمت ویژه ای از برنامه های خود را به موضوع امر به معروف اختصاص بدهند.

 

وی گفت: احیای فرهنگ امر به معروف و نهی در جامعه موجب اصلاح بسیاری از ناهنجاری ها می شود، از این رو تک تک افراد جامعه در این راستا موظف هستند./967/پ202/ب4

ارسال نظرات