۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۲۷۹۵۴
آیت الله حسینی بوشهری:

فعالیت‌های بنیاد شهید باید بیشتر روی خدمات فرهنگی متمرکز شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر این که کارهای فرهنگی بسیار با اهمیت‌تر از خدمات رفاهی است، گفت: لازم است بنیاد شهید در این زمینه بیش از پیش فعالیت‌ کند و حوزه‌علمیه آماده همکاری در این عرصه است.
آيت‌الله سيد هاشم حسيني بوشهري، مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عصر امروز در دیدار حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: خدمت به نظام مقدس اسلامی در عصر غیبت معصوم که امروز با هدایت ولی فقیه انجام می شود، عبادتی بزرگ است.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) گفت: اگر خدای متعال به بنده‌ای نظر کند او را موفق می کند که عمرش را در بهترین کارها صرف کند؛ کار شما خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است بنابراین ارزش و اجری دوچندان دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در آیات قرآن و روایات تأکید فراوانی به فرهنگ جهاد و شهادت شده است؛ هرچه در این زمینه تلاش شود کم است؛ امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید متقین از کارهای کم خود احساس رضایت نمی کنند و همیشه خود را متهم می کند که نکند در انجام وظیفه کوتاهی کرده باشم و نسبت به کارهایی بزرگی که انجام داده‌اند ارزش آن را در به مقبولیت نزد خداوند می‌دانند.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر این که خدمات رفاهی در بنیاد کار اصلی نیست، گفت: آنچه که بسیار مهم‌تر است مقوله کار فرهنگی است؛ دشمنان برای این که آحاد جامعه را به سمت خود بکشند جایگاه‌های مقدسی که الگوی مردم هستند را مورد هدف قرار می دهند، بنابراین کار کردن در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مهم است.

وی ادامه داد: باید در عرصه فرهنگی نسبت به همه خانواده شهدا به ویژه فرزندان آنها سرمایه گذاری سنگینی شود؛ فرزندان شهدایی که در حوزه یا دانشگاه هستند باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند زیرا هیچ کس مانند این افراد نمی تواند راه شهدا را ادامه دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به نقش مهم خانواده‌های شهدا در احیای و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، گفت: در واقعه کربلا نیز اگر کاروان اسرای اهل بیت(ع)امام حسین(ع)نبود نامی از نهضت عاشورا باقی نمی‌ماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که حوزه در این عرصه فرهنگی می تواند همکاری‌های بسیار خوبی با بنیاد شهید داشته باشد،گفت: در حوزه مجموعه‌ای با عنوان شهدا و ایثارگران وجود دارد که کارهای خوبی در آن انجام شده است.

آیت الله حسینی بوشهری به فعالیت‌های حوزه‌های علمیه در تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: در مقررات و برنامه‌های آموزشی ما نگاه خاصی به این قشر داریم؛ دانشنامه‌ای از شهدای روحانی در دست تنظیم داریم؛ بنده نیز گاهی برای سرکشی به خانواده‌ها با مسؤولان بنیاد شهید استان همراه می‌شوم که کار برای بسیار مایه آرامش بنده است.

وی در پاسخ به درخواست رییس بنیاد شهید مبنی بر همکارهای بیشتر با حوزه‌های علمیه حجت محمود الاسلام ملک‌دار را معرفی کرد و ابراز داشت: امیدواریم در تشکیل کارگروهی مشترک بتوانیم گام‌های مهمی در این عرصه برداریم؛ ما تلاش برای تأثیرگذاری در کارهای فرهنگی بنیاد شهید را ادای دین به شهدا و ایثارگران می‌دانیم.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به اهتمام رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور به امور خانواده‌های شهدا، گفت: وقتی بزرگ ترین مسؤولان کشور عملا در برای این قشر ارزش قائل باشند، مردم نیز در این مسیر تشویق می‌شوند./928/پ202/ج

ارسال نظرات