۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۲۷۹۶۰
آیت الله صفایی بوشهری خواستار شد؛

لزوم ارائه آموزش های عمومی در زمینه پدافند غیر عامل

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در بوشهر گفت: پدافند غیر عامل در حوزه حراست و صیانت از جغرافیای مورد تهاجم یکی از مباحث اصلی آکادمیک اتاق های فکر و دفاع است.
نماينده ولي فقيه در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر امروز در دیدار با اعضای شورای پدافند غیر عامل استان بوشهر، ضمن تسلیت ایام محرم و رحلت عالم جلیل القدر حضرت آیت الله مهدوی کنی، گفت: پدافند غیر عامل در حوزه حراست و صیانت از جغرافیای مورد تهاجم یکی از مباحث اصلی آکادمیک اتاق های فکر و دفاع است.

 

وی از طراحی، مدیریت، نظارت و تولید لایه های غیرنظامی به عنوان اضلاع پدافند غیر عامل نام برد که همواره مورد نظر سیستم های دفاعی است.

 

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر ما در عرصه پدافند غیر عامل دارای شاخصه های اقتدار نباشیم هم پدافند عامل و هم آفند ما دچار آسیب خواهد شد.

 

وی ادامه داد: وقتی که تمامی زیر ساخت ها، مراکز حساس دچار آسیب شوند و سیستم های پدافند غیر عامل همچون اختفا و امنیت را رعایت نکنیم قطعاً زیر ساخت های مدیریت دفاع نظام دچار مشکل خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه بیانات خود، تقلیل هزینه‌کرد حمله های نظامی، تقلیل تلفات، حمایت همه جانبه از حوزه نظامی و ایجاد امنیت روحی و روانی برای مردم مورد تهاجم و نیروهای مدافع را از ارزش های های پدافند غیر عامل دانست.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه حوزه پدافند غیر عامل یک بحث بسیار مهم در فضای استراتژیک یک نظام است، اظهار داشتند: استان بوشهر، استانی است که در همه حوزه ها و در پدافند غیر عامل نیازمند یک بازنگری جدی است، به همین خاطر تدوین نقش جامع پدافند غیر عامل استان، یک ضرورت است.

 

وی ادامه داد: ما باید برای تمامی مناطق استان نقشه جامع پدافند غیر عامل داشته باشیم و در عرصه های انرژی چه انرژی هیدروکربنی، نفت و پتروشیمی و چه انرژی هسته ای در حوزه های مدیریت منابع انسانی باید آمادگی های لازم را داشته باشیم.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به آموزش به عنوان یکی از شاخصه های پدافند غیر عامل، خاطر نشان کرد: آموزش یکی از ارکان مهم در پدافند غیر عامل است و باید به مردم و نیروهای تخصصی آموزش های لازم داده شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری گفت: چون استان بوشهر استانی هسته ای می باشد نیاز است که هر از گاهی مانورهای پدافند های غیر عامل در تمامی اضلاع پدافند غیر عامل در سطح استان ایجاد شود.

 

وی ادامه داد: بخشی از مدیریت پدافند غیر عامل، مدیریت واحد های کوچک خانواده است که هر کس باید بداند که در شرایط جنگ و غیر جنگ و در مواقع بحران چکار باید کند که این در فضای پر تراکم تهاجم های گسترده بسیار کمک می کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری در پایان بیانات خود خاطر نشان کرد: استان بوشهر باید با تدوین نقشه جامع پدافند غیر عامل و مدیریت کار آمد و تعیین وظیفه برای دستگاه ها و مراعات تمام شاخصه های پدافند غیر عامل و ایجاد مانورهای موفق با کار کارشناسی، به آن توان لازم خود دست پیدا کند./833/پ202/ج

ارسال نظرات