۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۲۷۹۷۴
در دیدار آیت الله حسینی بوشهری مطرح شد؛

تشکیل کارگروه فرهنگی حوزه علمیه و بنیاد شهید

خبرگزاری رسا ـ در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام ملک دار برای تشکیل کارگروهی مشترک به منظور همکاری بیشتر این دو نهاد در کارهای بنیادین فرهنگی،‌ پژوهشی و آموزشی معرفی شد.
بنياد شهيد و امور ايثارگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود ملک ‌دارٰ معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور عصر امروز در دیدار آیت الله حسینی بوشهری با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های ستاد شاهد و ایثارگران حوزه پرداخت.

وی اظهار داشت: دومین همایش تجلیل از نخبگان شاهد حوزوی در سال تحصیلی جاری برگزار خواهد شد؛ در مجموع تعداد فرزندان شهیدی که در حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند 375 نفر است.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به این که حوزه علمیه مدرسه‌ای ویژه جانبازان و خانواده‌های شهدا دارد، گفت: در این مجموعه 140 نفر به صورت رسمی در سطوح مختلف مشغول تحصیل هستند و تعدادی هم به صورت غیر رسمی وجود دارند.

حجت الاسلام ملک دار افزود: متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم ساختمانی که در شأن این بزرگوران باشد احداث کنیم و در این زمینه نیاز به همکاری بنیاد شهید داریم.

وی قراردادن روحانی مستقر در مدارس شاهد را از دیگر طرح‌های پیشنهادی این مجموعه برشمرد و گفت: همان گونه که می‌دانید آسیب‌هایی جدی دانش‌آموزان این مدارس را تهدید می‌کند که با حضور روحانیت بخش زیادی از این مسائل حل خواهد شد.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به این که روحانیت نقش بسیار تأثیرگذاری در دفاع مقدس داشته است، گفت: برای این که مردم فعالیت‌های مهم این قشر در آن دوران بیشتر آشنا شوند فیلم نامه‌هایی در مورد زندگی شهدای روحانی از جمله آیت الله شهید شاه آبادی و شهید محلاتی و شهید سیدحمید نبوی نوشته شده است اما بوجه لازم برای ساخت آنها وجود ندارد.

گفتنی است در این دیدار آیت الله حسینی بوشهری از پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای انجام کارهای بنیادین پژوهشی، آموزشی و فرهنگی استقبال کرد و به این منظور حجت الاسلام ملک دار را به رییس بنیاد شهید معرفی کرد./928/پ202/س

ارسال نظرات