۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۲۷۹۸۰
همزمان با ایام محرم؛

پیکر دو شهید گمنام در دامغان تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دومین روز از محرم الحرام و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در دامغان تشییع و در دانشگاه این شهر به خاک سپرده شد.
تشييع دو شهيد گمنام در دامغان تشييع دو شهيد گمنام در دامغان تشييع دو شهيد گمنام در دامغان تشييع دو شهيد گمنام در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، مراسم تشییع این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز با حضور اقشار مختلف مردم ولایت‌مدار، خانواده معظم شهدا، ائمه جمعه و جماعات، مسؤولان، فرماندهان و نیروهای سپاه و نیروی انتظامی، اساتید و دانشجویان و سر دادن ندای لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا ابالفضل(ع) برگزار شد.

 

مردم شهید پرور دامغان پس از تشییع پیکر مطهر این دو شهید بزرگوار و طی مسیر چند کیلومتری میدان شهدا این شهر تا دانشگاه دامغان، با تجمع در ورودی این دانشگاه با امامت حجت الاسلام سیدمحمود ترابی، امام جمعه دامغان بر پیکر این دو کبوتر باز آمده از سفر، نماز اقامه کردند.

 

همچنین در ادامه این مراسم پس از استقبال دانشجویان بسیجی و مسؤولان دانشگاه دامغان با اسپند و گلبرگ‌های گل و شمیم گلاب از دو لاله میهمانشان، حاضران در جوار مسجد رسول اکرم دانشگاه دامغان و جایگاه در نظر گرفته شده برای این دو شهید گرد آمده و با نوای ذاکران اهل بیت(ع) و شهدا بر سر و سینه زدند.

 

عبدالعلی بصیری، رییس دانشگاه دامغان در این مراسم با قدردانی از حضور باشکوه مردم و مسؤولان شهرستان دامغان و خلق صحنه‌هایی سرشار از بصیرت و عشق به ولایت و آرمان شهدا، گفت: شهدا همواره برکت و مایه ثبات و اقتدار و آرامش سرزمین ما هستند و از این پس به لطف خدا دانشگاه دامغان نیز از برکات وجودی این بزرگ‌مردان تاریخ بهره مند خواهد بود.

 

وی اظهار امیدواری کرد که خداوند متعال، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و این دو شهید والامقام از حضور مردم دامغان و میزبانی عاشقانه آنها رضایت داشته باشند و اظهار کرد: شهدا باید عامل وفاق و یکدلی بیش از پیش در جامعه اسلامی باشند و لازمه آن توجه ما به پیام و در‌س‌های راه این بزرگواران است.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم بازمانده‌های پیکر مطهر این دو شهید گمنام که از شهدای تک دشمن در منطقه فاو و عملیات آفندی مجنون بودند پس از سال‌ها تحمل غربت در فضایی آکنده از اندوه عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت در جوار مسجد رسول اکرم دانشگاه دامغان به خاک سپرده شد./977/پ202/ب3

ارسال نظرات