۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۲۷۹۹۳
امام جمعه ارومیه:

امر به معروف و نهی از منکر زمینه ارتقای معنوی جامعه را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسلمانان با عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمینه ارتقای اخلاقی و معنوی جامعه را فراهم کنند.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در همایش « امر به معروف و نهی از منکر، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی » که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است که نظام و دولت نیز در این رابطه وظایفی برعهده دارند.

 

وی گفت: با توجه به آیات قرآنی و تأکیدات بسیار در آموزه های دینی امر به معروف و نهی از منکر از فرایض مهم دین اسلام است که عمل به آن توصیه شده است. انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مسائل بنیادی در دین اسلام است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی از مردم خواست تا با عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمینه ارتقای اخلاقی و معنوی را در جامعه فراهم کنند و در ادامه با تسلیت ایام محرم الحرام و شهادت امام حسین (ع) گفت: یکی از اهداف نهضت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: امام حسین(ع) شخصیتی مورد احترام در بسیاری از مذاهب اسلامی است که این امر را می توان از نگارش چندین کتاب توسط علمای شیعه و اهل سنت در فضیلت امام حسین (ع) در طول تاریخ اثبات کرد.

قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی نیز در این همایش اثرگذاری را مهمترین عامل در موفقیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر دانست و خواستار توجه به این مسأله از سوی متولیان امر شد.

 

وی گفت: عامران به معروف و ناهیان از منکر با پیروی از سرور و سالار شهیدان به میزان تاثیرگذاری اقدامات خود توجه کرده و سپس نسبت به انجام این فریضه اقدام کنند./936/پ203/ب3

ارسال نظرات