۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۲۷۹۹۸
استاد حوزه و دانشگاه:

برخی جریان‌های التقاطی به دنبال نفوذ در هیأت‌های عزاداری هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علیانسب گفت: رسانه‌های غربی و برخی جریان‌های معاند نظام و تشیع در داخل کشور برای تخریب باورهای شیعی و مقابله با سنت‌های اصیل عزاداری تلاش می کنند.
حجت الاسلام عليانسب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدحسین علیانسب، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام‌نور بناب به تشریح اهداف نهضت حسینی و فلسفه قیام عاشورا پرداخت و اظهار داشت: نهضت تاریخی حضرت سیدالشهدا(ع) انحراف غدیرخم را به جهانیان یادآور شد و ثابت کرد که حکومت فاسد بنی امیه حق اهل بیت عصمت و طهارت را تضییع کرده است.

 


وی احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) را مهم ترین هدف نهضت حسینی عنوان کرد و گفت: آن حضرت تلاش کرد تا از درون زنگارهای تحریف و بدعت از دین رسول الله را بزداید و با منکرات در جامعه اسلامی مقابله کند، در حقیقت تبلیغ و ترویج معروف در بین مسلمانان یکی از دلایل قیام حضرت سیدالشهداء(ع) بوده است.

 


این استاد حوزه و دانشگاه استمرار هدف الهی نهضت حسینی را رسالت امروز شیعیان دانست و افزود: اگر خود را شیعه حسینی و علوی می دانیم، نباید فریضه مهم و واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را فراموش کنیم، تذکر لسانی رسالتی مهم بر عهده شیعیان سوگوار و عزادار حسینی در هر زمان و مکان است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی و برخی جریان‌های معاند نظام و تشیع در داخل کشور برای تخریب باورهای شیعی و مقابله با سنت‌های اصیل عزاداری اظهار داشت: تخریب چهره حقیقی تشیع توطئه شوم دشمنان در ادوار مختلف تاریخی بوده است، این مسأله به عنوان یک جریان خطرناک در عرصه های مختلف جامعه رسوخ کرده است.

 


حجت الاسلام علیانسب خواستار مقابله با راهیابی چنین انحرافی به هیأت‌های مذهبی باشیم به ویژه فضای دانشگاهی کشور شد و تصریح کرد: نباید تنها به عزاداری دهه اول محرم اکتفا کنیم، ‌با وجود سرمایه‌های غنی در دین مبین اسلام و مکتب تشیع، باید به انتقال معارف حضرت سیدالشهدا(ع) بپردازیم. چراکه بیش از 15 شبکه ماهواره ای  برای تحریف عزاداری‌ها تلاش شبانه‌روزی دارند.

 


مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که برخی شبکه های فارسی‌زبان ماهواره‌ای که در ظاهر برای اسلام و تشیع فعالیت می کنند، اهدافی شوم برای ضربه به شیعیان دارند، گفت: د شبکه‌های ماهواره ای به دنبال این هستند که عزاداری‌های مردم را احساسی نشان دهند و بگویند که عزاداران به دور از عقلانیت هستند.

 


وی گریه بر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) را مقدمه کسب معارف الهی دانست و افزود: توسل به اهل بیت و گریه به مصائب سوزناک آن بزرگواران تسکین بر آلام شیعه است، که این زخم کهنه تنها با ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) التیام خواهد یافت./935/پ203/ب4

ارسال نظرات