۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۲۲۸۰۳۴
حجت الاسلام جوادی آملی:

فرهنگ عاشورایی در پرتو انقلاب اسلامی در حال جهانی سازی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جوادی آملی با تاکید بر این که در پرتو انقلاب اسلامی فرهنگ عاشورایی در حال جهانی سازی است، گفت: اکنون به برکت انقلاب و حماسه عظیم ملت ایران فرهنگ حسینی به گونه ای دیگر دارد مطرح می شود که در گذشته این طور نبوده است.
مرتضي جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء شب گذشته در سلسله نشست های با موضوع پیام عاشورا در جهان معاصر که در امام زاده معصوم(ع) تکیه آملی برگزار می شود با بیان این که نباید فقط مجلس و صحنه عزایی در این ایام شکل گرفته و عمق و روح نهضت ناشناخته باشد، گفت: به ظاهر قطرات اشک از چشم ها سرازیر می شود اما هر کدام از این ها ارزش و بهای خود انسان را دارد که از چه معرفت و جایگاهی سرازیر شده است.

 

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) در نهایت قربت، مظلومیت و تنهایی نهضت را آغاز کرده است، بیان داشت: امام حسین(ع) به دعوت کوفیان که ادعا می کردند برای حضرت آماده بودند و جان دهند که نامه نوشته و اظهار ارادت کردند که سرور و سالار شهیدان به عنوان مهمان به سرزمین کوفه آمده و در مظلومیت قرار گرفت.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، تصریح کرد: خود این مظلومیت و تنهایی و این که امام حسین(ع) معاذالله به عنوان فردی که از دین خارج شده دارد معرفی  می شود و این طور با فرزندان ایشان معامله می کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که دشمن همه تلاش خود را برای محو نام امام حسین(ع) و از بین بردن یاد حضرت انجام داده است، افزود: دشمنان در تلاش بودند تا نامی از حضرت در تاریخ باقی نماند که اهل بیت معصومین(ع) تمام تلاش و همت را انجام داده و احادیث فراوانی ارائه کردند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که ائمه معصومین(ع) تمام تلاش خود را انجام دادند تا نهضت ارزشمند حسینی را نگه دارند، خاطرنشان کرد: این بزرگواران می خواستند تا انسان ها حجت و راهنما داشته و راه خود را به نحو ارزنده ای تشخصی دهند.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که در پرتو انقلاب اسلامی فرهنگ عاشورایی در حال جهانی سازی است، گفت: اکنون به برکت انقلاب و حماسه عظیم ملت ایران فرهنگ حسینی به گونه ای دیگر دارد مطرح می شود که در گذشته این طور نبوده است.

 

وی با بیان این که توانمندی، غنا و قوتی ارزنده در نهضت حسینی وجود دارد، بیان داشت: کسی که در راس این هرم بوده ولی خدا و فرزند رسول الله است که پیامبر گرامی اسلام نسبت به ایشان در میان اصحاب و یاران بیانات فراوانی داشته است.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، تصریح کرد: امام حسین(ع) همه ویژگی های ممتاز و ارزنده را داشته است و حامیان و پیروان این نهضت از پاک ترین و مخلص ترین انسان های عصر سرور و سالار شهیدان بودند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به این که هدفی که برای نهضت حسینی وجود داشت هدفی والا و ارزشمند بود، گفت: امام حسین(ع) با نگاهی فوق العاده الهی و توحیدی و براساس اراده الهی حرکت می کرد که تلاش سرور و سالار شهیدان در راستای کسب رضایت خداوند متعال بوده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که منطق امام حسین(ع) منطقی الهی است، بیان داشت: این امام همام هدف و انگیزه قیام خود را امربه معروف و نهی از منکر قرار داده است.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، افزود: اول آمر به معروف خدای عالم بوده که به عدل و حق امر کرده و از باطل و ظلم نهی می کند و منکر و معروفی که قرآن می شناسد و می شناساند آن حقیقت معروف است که عقل پسندیده و قلب آن را بپذیرد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات