۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۲۲۸۰۳۹
استاد حوزه و دانشگاه:

مجالس حسینی فرصتی برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت آمل با بیان این که ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: مجالس و محافل حسینی فرصتی برای ترویج و گسترش فریضه امربه معروف و نهی از منکر است.
امام جمعه موقت آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی اصغری، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار می شود با بیان این که در چنین مجالسی مهمان خداوند منان هستیم، گفت: باید در تلاش باشیم تا از این فرصت های ارزنده و گرانقدر در راستای تقرب به خداوند منان بهره گیری کنیم.

 

وی با اشاره به زیارت وارث، بیان داشت: این زیارت مورد تایید همه اهل بیت معصومین(ع) است که در خصوص این زیارت باید به این امر اشاره کرد که امام حسین(ع) وارث حضرت نوح(ع) است.

 

امام جمعه موقت آمل با بیان این که حضرت نوح(ع) پیامبر صبر و استقامت بود، ادامه داد: یکی از صفات برجسته و ارزنده حضرت امام حسین(ع) صبر و استقامت بود که حضرت ایستادگی والا و استقامت ارزشمندی انجام داده است.

 

حجت الاسلام اصغری تصریح کرد: نوح پیامبر 950 سال عمر کرد و 82 نفر امت داشته است، افزود: ائمه و پیامبران را در راه تحقق اهداف خود به شهادت رسانده و اقدامات بسیاری را در مخالفت با این بزرگواران انجام می دادند.

 

مدیر دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه علوم و تحقیقات آیت الله آملی بیان داشت: دشمنان همواره در راستای مخالفت با دین بوده که اگر خداوند متعال حضرت امام عصر(عج) را در پشت عینیت نگه داشته است به سبب آن بوده که این امام گرانقدر را به شهادت نرسانند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وقایع حادثه عاشورا، افزود: امام حسین(ع) با صبر و ایثاری ارزنده در برابر دشمنان قرا گرفت و با آن همه مشکلاتی که برای امام به وجود آوردند کشتی نجات اسلام شد.

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: این فریضه ارزنده بر همه ما واجب بوده که مجالس و محافل حسینی فرصتی برای امربه معروف و نهی از منکر است.

 

امام جمعه موقت آمل با تاکید بر این که دین مبین اسلام دین دلیل و برهان است، بیان داشت: در مسائل دینی آن قدر دلیل و منطق داریم که دلیل انجام دستورات و اعمال را بیان می کند که و در قرآن کریم بیان شده است که چرا باید حجاب داشته باشیم.

 

مدیر دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه علوم و تحقیقات آیت الله آملی با بیان این که انسان باید در راستای انجام تعالیم و دستورات والای دینی کوشا باشد، افزود: نماز یکی از اعمال ارزنده بوده که روح انسان را پاک و شفاف می کند.

 

 

وی با اشاره به این که انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود باشد، گفت: انسان باید در لحظه های زندگی مراقب باشد چه کاری دارد انجام می دهد که باید تلاش کنیم تا کارهای ما برای کسب رضایت خداوند منان باشد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات