۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۲۸۰۶۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد:

توزیع 1200 تن کالای اساسی بین هیئات مذهبی خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی از توزیع بیش از هزار و 200 تن کالای اساسی در بین هیئات مذهبی این استان به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خبر داد.
حجت الاسلام روحاني نيا

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فعالیت هزار و 160 هیأت مذهبی ساماندهی شده در این استان، در مورد تمهیدات انجام شده برای برگزاری مراسم های عزاداری از سوی این هیئات، اظهار کرد: همزمان با ماه محرم به منظور برگزاری آیین های سوگواری در هیئات مذهبی استان خراسان شمالی، هزار و 205 تن کالای اساسی به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان در بین هیأت های مذهبی توزیع می شود.

 

وی اضافه کرد: این کالاهای اساسی شامل 450 تن برنج هندی، 60 تن گوشت قرمز، 350 تن گوشت مرغ و 345 تن شکر است که با قیمت تعیین شده از سوی شورای تنظیم بازار که در محل توزیع این کالاها نصب شده، در اختیار هیئات مذهبی گذاشته می شود.

 

حجت الاسلام روحانی نیا خاطرنشان کرد: مسؤولان هیأت های مذهبی خراسان شمالی می توانند برای دریافت کالای اساسی درخواست خود را به اداره کل و ادارات تبلیغات اسلامی استان و شهرستان های تابع ارائه دهند تا پس از تأیید این درخواست ها، ادارات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در شهرستان های این استان اقدام به ارائه کالای اساسی به این هیأت ها کنند.

 

یحیی نیکدل، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی نیز در گفت و گویی، با اشاره به تأمین هزار و 205 تن کالای اساسی برای توزیع بین هیأت های مذهبی استان، این اقلام را شامل برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ و شکر اعلام کرد و افزود: در این راستا گوشت قرمز منجمد داخلی و وارداتی به صورت ران، سر دست، گردن، راسته، قلوه گاه و مخلوط با قیمت‌های مشخص در اختیار هیئات مذهبی قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به این که کالاهای مزبور که مورد نیاز هیأت‌های مذهبی خراسان شمالی هستند با عاملیت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تأمین شده اند، اضافه کرد: تأمین کالاهای مورد نیاز هیأت‌های عزاداری در ماه‌های محرم و صفر و به ویژه دهه نخست ماه محرم، از جمله وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت است که هر سال انجام می شود

 

به گفته نیکدل، این کالاها به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تأمین، جذب و به استان حمل شده اند و رؤسای هیئات مذهبی که مایل به دریافت این کالا هستند می توانند با ارائه تأییدیه صادر شده از اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و شهرستان های تابعه، به سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرکز استان و ادارات تابعه در شهرستان ها مراجعه کرده و اقدام به دریافت کالاهای اساسی بر اساس قیمت های مصوب کنند.

 

گفتنی است، در ماه محرم امسال، برنامه های عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) در هزار و 120 باب مسجد و حسینیه و هزار و 160 هیأت مذهبی شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

در برگزاری این برنامه ها، 850 روحانی مبلغ و نیز 830 مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همکاری می کنند.

 

برگزاری مراسم های عزاداری، اجرای گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوعات سبک زندگی حسینی، سبک عزاداری حسینی و قیام حسینی، راه اندازی ایستگاه های پاسخ گویی به شبهات فکری و اعتقادی و سؤالات دینی، حلقه های بصیرتی و معرفتی برای اعضای هیأت های مذهبی، برگزاری قرائت زیارت عاشورا در مساجد، برگزاری جلسات تفسیر قرآن، اقامه نماز جماعت با شرکت عزاداران حسینی در مساجد و برپایی نمایشگاه حسینی، توزیع بسته های فرهنگی در بین اعضای هیئات و ... از جمله اقدامات و فعالیت هایی است که در دهه نخست ماه محرم با مشارکت روحانیان مبلغ و مردم عزادار در استان برگزار می شود.

 

افزون بر این در دهه نخست ماه محرم امسال طرح سوگواره بصیرت عاشورایی نیز به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در 50 امامزاده و بقعه متبرک شاخص شهرستان های هشت گانه این استان اجرا می شود.

 

برپایی خیمه های معرفت، ایستگاه های پاسخ گویی به سؤالات شرعی، ایستگاه های کودک و نوجوان، برگزاری نشست های بصیرت عاشورایی، همایش لبیک یا حسین(ع)، همایش رهروان زینبی، اقامه نماز اول وقت روز عاشورا، دوره آموزشی برای هیأت امنای امامزادگان و متولیان وقف، زیارت عاشورا، برپایی عزای امام حسین(ع)، مداحی، سخنرانی، اقامه نماز جماعت و ... از جمله برنامه های پیش بینی شده در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی هستند که با هدایت و مدیریت 60 روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم به 50 امامزاده و بقعه متبرک شاخص استان خراسان شمالی در حال برگزاری است./9314/ت302/ب5

ارسال نظرات