۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۲۸۰۷۹

41 شهید تازه تفحص شده وارد آذربایجان غربی می شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان غربی گفت: پیکرهای پاک و مطهر 41 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس از طریق مرز تمرچین پیرانشهر وارد استان می شود.
شهيد گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، علی پیام، مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان غربی افزود: بر اساس اعلام کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکرهای مطهر 41 شهید تازه تفحص شده که مربوط به دوران دفاع مقدس هستند صبح روز پنجشنبه هفته جاری، هشتم آبان از طریق اقلیم کردستان عراق با استقبال رسمی مسوولان از مرز تمرچین پیرانشهر وارد کشورمان می شود.

 

 

وی گفت: این شهدای سرافراز در عملیات والفجر 2 و 4، کربلای 7 و 4، قادر و نصر به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

 

پیام افزود: کاروان حامل پیکر پاک و مطهر شهدای دوران دفاع مقدس پس از آنکه با استقبال مسؤولان کشوری و استانی از مرز تمرچین وارد میهن اسلامی شد با برگزاری آیین های ویژه ادای احترام به شهرستان پیرانشهر انتقال می‌یابند.

 

پیام اضافه کرد: کاروان شهدای گمنام پس از پیرانشهر به شهرستان نقده و سپس نیز به ارومیه انتقال پیدا می‌کنند که در طول مسیر طی هماهنگی با کمیته استقبال از شهدای گمنام، آیین های استقبال توسط مردم شهیدپرور منطقه برگزار می شود.

 

مشاور امور ایثارگران استاندار ادامه داد: مراسم استقبال از این شهدای والامقام در ارومیه نیز راس ساعت هفده روز پنجشنبه در محل فلکه مهاباد (دروازه مهاباد) و از خیابان رسالت تا مصلی امام خمینی(ره) با حضور مردم و مسؤولان برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: در روز جمعه نیز پیکرهای مطهر این شهدا پس از اقامه نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه با حضور مردم شهیدپرور استان تشییع و برای تشخیص هویت از طریق فرودگاه ارومیه به تهران منتقل می شوند.

 

این دومین کاروان شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در سالجاری است که از طریق مرز تمرچین پیرانشهر وارد کشورمان می شود./936/د102/ب4

ارسال نظرات