۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۲۸۰۸۵

تجمع بزرگ لبیک یا حسین در اراک برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ورود کاروان اباعبدالله الحسین (ع) به صحرای کربلا در دومین روز از ماه محرم، در شهر اراک بزرگداشت این سالروز با همراهی عاشوراییان با نام تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع)، برگزار شد.
تجمع بزرگ لبيک يا حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، برابر با ورود امام حسین (ع) و ذریه پاکشان و همچنین یاران با وفایشان به صحرای کربلا در دومین روز از محرم الحرام سال 61 هجری قمری، بزرگداشتی برای این سالروز حزین در روز دوشنبه مورخ 5 آبان 93 با همراهی پرشور مردان و زنان و جوانان و خردسالان عاشورایی شهرستان اراک از میدان شهدا به سمت آستان متبرک امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) در ساعت 15 بعدازظهر، برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور گسترده هیئت های مذهبی شهرستان اراک، جوانان و نوجوانان و مردم مومن و ولایتمدار و شهید پرور این شهرستان برگزار شد، مراسم سخنرانی توسط مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مداحی ذاکران اهل بیت (ع) حاج حمیدرضا گودرزی و حاج محمد هادی طیبی، سینه زنی عاشوراییان حسینی و ... برگزار شد.

 

حجت الاسلام عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در بخشی از سخنان خود که در آستان متبرک امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س ) ایراد کرد به بیان اهداف و سیره اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و گفت: هدف امام حسین (ع)، عزت طلبی بود و آنجا که برخی افراد ایشان را به بیعت با یزی لعنت الله علیه دعوت نمودند، فرمودند: هیهات من الذله، ذلت و خواری از من به دور است و من به زیر بار حرف زور نمی روم امروز تمام سنت های جدم رسول الله (ص) به زیر پا گذاشته شده است و اگر این راه ادامه پیدا کند و شما در مقابل ظلم یزید نیایستید، بدانید که چیزی از آن باقی نخاهد ماند.

 

وی همچنان افزود: امروز ما به اینجا آمده ایم تا با مولایمان اباعبدالله الحسین (ع) بیعت ببندیم و لبیک گوییم، و بعد از 1370 سال هر جا ظلم و ستمی را دیدیم درمقابلش بیایستیم. امروز ما با امام حسین (ع) عهد و پیمان می بندیم که بخاطر دنیا و مسائل دنیوی و مادیات زیر بار حرف زور نرویم و بالاترین ارزش ها برای ما، ارزشه های اسلامی باشد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همچنان تصریح کرد: شمر 1400 سال پیش مرده است، اما شمرهای جدیدی هنوز وجود دارند، و شمر امروز را خوب خواهیم شناخت و در مقابل شمرهای زمان به تأسی از مولایمان و نائب امام زمان (عج) ، حضرت آیت الله  خامنه ای، از ارزش های اسلامی دفاع خواهیم کرد و در مقابل دسیسه های شرق و غرب که دست به دست هم داده اند تا سنت های دین مبین اسلام را به مانند 1400 سال پیش همچون یزید که می خواست از بین ببرد، ایستادگی کنیم و حافظ این ارزش ها مقدس و والا باشیم.

 

وی افزود: گروهک های تکفیری، داعش در خاورمیانه و بوکو حرام در آفریقا از توطئه های این یزیدیان و شمر صفتان زمان است تا از دین اسلام چهره ای ددمنشانه، خشن و جاهلانه با دستانی که به خون مردم بیگناه آغشته است، نشان دهند.

 

پویایی جامعه از امر به معروف و نهی از منکر در آن سرچشمه می گیرد

 حجت الاسلام  عباسیان همچنین افزود: امروز ما با بینشی که از سیره اباعبدالله الحسین (ع) پیدا کرده ایم، می دانیم که امام حسین (ع) برای اقامه صلوات و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، و ما باید ادامه دهنده این راه باشیم و با امربه معروف و نهی از منکر از راه صحیح آن،با افرادی که با خودسری های خودشان می خواهند این فرضیه الهی را دستخوش تحریف کنند مقابله کنیم.

 

وی افزود: امروز اگر کسی بخواهد حسینی باشد، باید در جامعه امر به معروف و نهی از منکر کند و جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر نباشد جامعه ای مرده است و پویایی جامعه از امر به معروف و نهی از منکر در آن سرچشمه می گیرد. امروز اگر کسی بخواهد حسینی و یار امام حسین (ع) باشد باید اهل نماز و امر به معروف و نهی از منکر باشد.

 

حجت الاسلام عباسیان در پایان با ذکر مصیبتی از اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین از برگزاری تجمع رهروان زینبی در روز 12 محرم الحرام، سخنرانی خود را پایان بخشید./828/پ202/ب

ارسال نظرات