۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۲۸۰۸۶
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان:

بیش از 13هزار دانش آموز در زمینه امر به معروف و نهی از منکر آموزش دیده اند

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت فریضه امربه معروف و نهی از منکر، از آموزش بیش از 13هزار دانش آموز در این زمینه خبر داد.
امر به معروف

نورالله برشان، معاون فرهنگی و دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: امام حسین(ع) بزرگترین آمر به معروف و ناهی از منکر بود. ایشان برای تحقق این دو فریضه مظلوم تاریخ، جان و مال خود و اهل بیتش را در طبق اخلاص قرار داد و با خدا معامله کرد.

 

وی با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر شامل سه مرحله تنفر قلبی، تذکر لسانی و اقدام عملی است؛ تأکید کرد: مأموریت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، حول دو مرحله ابتدایی است و برخورد با خاطیان به از اختیارات این ستاد خارج است. ضمنا افزون بر تذکر لسانی، تذکر کتبی نیز امسال در دستور کار ستاد قرار گرفته است که این اقدام در قالب یک کارت هدیه که حاوی تذکر با لحنی آرام و تأثیرگذار بوده و به فرد اهدا می‌شود.

 

برشان تصریح کرد: در سال جاری تاکنون به بیش از 13هزار دانش‌آموز، دانشجو و کارمند آموزش‌های لازم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر داده شده و یک بنای محکم برای اقدامات و برنامه‌های بعدی گذاشته شده است. البته روشن است که تا به حال اقدامات انجام‌شده در خصوص احیای این دو فریضه، کافی نبوده و در مراحل ابتدایی یعنی تبیین امر به معروف و نهی از منکر و تشویق و آماده‌سازی افراد برای ادای آن، قرار دارد.

 

وی افزود: قریب به 170 برنامه در هفته گرامیداشت احیای امر به معروف و نهی از منکر در حال اجرا است که شامل فضاسازی محیطی، فعالیت هسته‌های تذکر لسانی در سطح ادارات، هیئات مذهبی، اصناف، بازاریان و مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس و برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ بوده و شاخص‌ترین آن‌ها برگزاری همایش «امر به معروف و نهی از منکر، سبک زندگی، خانواده اسلامی» در مرکز و شهرستان‌های استان و برگزاری تجمعی با عنوان «امر به معروف و نهی از منکر، جامعه مهدوی، بیداری اسلامی» در زاهدان است./831/ت302/ب5
 

ارسال نظرات