۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۲۸۰۹۳
امام جمعه بابل:

امر به معروف و نهی از منکر سبب اقامه واجبات در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرا شود همه جوانب جامعه را اصلاح می کند، گفت: امر به معروف سبب اقامه واجبات در جامعه و باعث امنیت و تطهیر کسب و کار می شود.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر گفت: بلند ترین پیام قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است و به همین دلیل باید این موضوع بیشتر مورد توجه جامعه ما قرار بگیرد.

 

وی با استناد به بیانی از امام راحل و لزوم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر که در شرع و قانون اساسی پیش بینی شده است، تصریح کرد:  امام راحل تذکر دادند که باید امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک نهاد رسمی در کشور تشکیل شود و باید جمعی باشند که به این عمل مبادرت کنند.

 

رییس  شورای فرهنگ عمومی بابل با بیان این که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرا شود همه جوانب جامعه را اصلاح می کند، خاطرنشان کرد: امر به معروف سبب اقامه واجبات در جامعه و باعث امنیت و تطهیر کسب و کار می شود.

 

استاد حوزه علمیه بابل در ادامه سخنان خود گفت: در سایه نهی از منکر اگر کسی ظلمی  را انجام داد می توان حق را به صاحب آن باز گرداند.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل، دیگر کارکرد امر به معروف و نهی از منکر را مورد اشاره قرار داد و گفت: زمین به وسیله امر به معروف، آباد می شود و به وسیله امر به معروف و نهی از منکر از متجاوزان انتقام گرفته می شود اگر این امر اقامه شود جامعه در جای خودش قرار می گیرد و متعادل می شود.

 

حجت الاسلام روحانی با انتقاد از برخی رفتارهای و اظهار نظرها در خصوص جلوگیری و ممانعت از اجرای همگانی امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه و مسؤولیتی است که باید با ساز و کار و راه حل های معینی از سوی مسؤولان نظام اسلامی به رسمیت شناخته شود.

 

وی امر به معروف و نهی از منکر را موضوعی همه جانبه بیان کرد و گفت: متأسفانه برخی ها  فکر می کنند که امر به معروف و نهی از منکر موضوعی محدود در زمینه حجاب است در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر نظارتی اجتماعی از سوی مردم به خصوص در حوزه مدیریت امور کشور است.

 

امام جمعه بابل خاطرنشان کرد: اگر در جامعه به هر مقدار از امر به معروف و نهی از منکر پیروی کردیم سود و سلامت آن به خود مان  از جمله بازار، خانواده و همه جوانب جامعه باز می گردد و نباید به هر بهانه ای با این مسأله بی مهری شود.

 

وی با بیان این که باید با برخی از عرصه و زمینه های فساد در جامعه باید مقابله شود، گفت: با حمایت و ترویج معروف و مقابله با زمینه های منکر می توان از برخی ناهنجاری ها به صورت ریشه ای مقابله کرد./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات