۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۲۸۱۰۱
حجت‌الاسلام فلاح زاده:

نماز جماعت سبب ایجاد وحدت و الفت بین مؤمنان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد ترویج احکام دین، گفت: شیطان نمی‌تواند انسان متدین را به کارهایی مانند دروغ و غیبت وادار کند بلکه او را از ثواب نماز جماعت محروم می‌کند.
حجت الاسلام فلاح زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح زاده، رییس ستاد ترویج احکام دین صبح امروز(سه‌شنبه) در مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه هدایت تهران، گفت: سعی کنید نمازها را اول وقت بخوانید، نمازشب را هرچه دیرتر که به آخر وقت نزدیک‌تر باشد، بخوانید، ثوابش بیشتر است.

 

وی بر ضرورت خواندن نماز به جماعت تأکید کرد و با اشاره به روایتی در فضیلت نماز جماعت، ابراز داشت: برخی درباره ثواب‌های زیاد می‌گویند، اینها چیست؟ درحالی‌که شناسایی فقرا و کمک اغنیا به آنها، الفت و وحدت مؤمنان با یکدیگر، فراهم شدن مقدمات ازدواج‌های صحیح و برطرف شدن اختلاف‌ها در نماز جماعت است، محل فراگیری معارف دینی، بسیج نیروها، آغاز راهپیمایی‌ها در انقلاب و پشتیبانی جبهه‌ها در مسجد بوده است.

 

حجت‌الاسلام فلاح زاده خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا در محاصره دشمن اولا نماز اقامه کردند، ثانیا اول وقت و همچنین به جماعت، اینها همه برای ما درس است.

 

رییس ستاد ترویج احکام دین با بیان این‌که از وسوسه‌های شیطان بپرهیزید، اظهار داشت: برخی طلاب به من می‌گویند چطور عدالت امام جماعت را احراز کنیم؟ می‌گویم وقتی شما برای تبلیغ به روستا می‌روید، شب اول می‌خواهید نماز بخوانید، به مردم می‌گویید باید احراز کنید؟ همین که این لباس بر تن شماست، شخص در ذهنش هم نمی‌آید که عمدا گناه کبیره انجام دهید.

 

وی اظهار داشت: شیطان نمی‌تواند آدم متدین را به کارهایی مانند دروغ و غیبت وادار کند بلکه او را از این ثواب‌ها(نماز جماعت) محروم می‌کند، از اینجا وارد می‌شود، ادامه می‌دهد و تا جایی می‌رساند که گاهی در همین لباس انحراف اساسی پیش می‌آید.

 

حجت‌الاسلام فلاح زاده ضمن توصیه بر خواندن نماز در مسجد، به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که مسجد سنگر است، اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان مجالس امام حسین(ع) را آمار می‌گیرند که ببینند هنوز چقدر مردم در صحنه هستند؟

 

‌رییس ستاد ترویج احکام دین ابراز داشت: افزون بر نمازهای واجب، سعی کنید نمازهای مستحب را هم هر مقداری که می‌توانید بخوانید، 17 رکعت نماز در شبانه روز و یک ماه روزه برای عموم است شما نباید سطح پایین باشید و نباید به واجبات متداول اکتفا کنید./956/پ202/ب4

ارسال نظرات