۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۲۸۱۳۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

امربه معروف و نهی از منکر موجب گسترش ارزش های دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، تحقق امربه معروف و نهی از منکر را زمینه ساز گسترش ارزش های اسلامی در جامعه دانست.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت هفته امربه معروف و نهی از منکر، گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر امری ارزنده و اساسی بوده که باید در راستای تحقق آن تلاش شود.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر از پایه های مهم و ستون دین و قدرت اجرایی دیگر احکام است، بیان داشت: قیام سرور و سالار شهیدان نیز در راستای تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بوده است که امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان جان پاک خود را در این راستا از دست دادند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید مورد اهتمام همه مدیران نظام اسلامی باشد، افزود: همه ما در راستای تحقق این امر ارزنده و ارزشمند وظیفه و تکلیف داریم که باید به این امر مهم  توجه شود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که تحقق فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر خواسته همه آحاد جامعه است، بیان داشت: یک جامعه خوب و ایده‌آل جامعه ای است که امر به معروف و نهی از منکر در آن نهادینه شده باشد که این فریضه ارزنده نیازمند توجه بیش از پیش همگان است.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که ترویج امربه معروف و نهی از منکر زمینه ساز ترویج ارزش های اسلامی در جامعه است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر بوده که سبب جلوگیری از انحراف انسان ها می شود که باید تلاش کنیم همواره این ارزش الهی را در جامعه زنده نگه داریم.

 

وی با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: به واسطه امر به معروف پایبندی به مقررات در جامعه ایجاد می شود که به نفع همگان بوده و ثمرات ارزشمندی برای جامعه دارد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود پایبندی به قانون و مقررات برای همه یک امر مسلم می شود که نیاز است تا رویکردی ارزنده برای ترویج این فرهنگ گرانقدر وجود داشته باشد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که ترویج ارزش های دینی سبب سعادت و تعالی می شود، گفت: باید در تلاش باشیم تا با بهره گیری از تعالیم والای دینی در راستای سعادت و رستگاری گام برداریم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که انسان باید در تلاش باشد تا در راستای تقرب الی الله گام برداشته و عامل به دستورات الهی باشد، بیان داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز باید به نحوی شایسته از سوی همه ما رعایت شده تا این فرهنگ گرانقدر را در جامعه محقق سازیم./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات