۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۲۸۱۵۴
استاندار مرکزی:

ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه وظیفه همه دستگاه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار مرکزی در آیین بهره برداری از کتابخانه امام حسین(ع) شهر اراک و نشست مشترک انجمن کتابخانه های استان که در محل این کتابخانه برگزار شد، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه وظیفه همه دستگاه های فرهنگی است.
محمدحسين مقيمي، استاندار استان مرکزي

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد حسین مقیمی، استاندار مرکزی صبح امروز در آئین بهره برداری از کتابخانه امام حسین(ع) شهر اراک و نشست مشترک انجمن کتابخانه های استان که در محل این کتابخانه برگزار شد، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه وظیفه همه دستگاه های فرهنگی است.

 

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه وظیفه همه دستگاه های فرهنگی است که باید در این راستا مشارکت داشته باشند.

 

استاندار مرکزی بیان کرد: اگرچه بهبود سرانه فیزیکی کتابخانه ها از شاخص های مهم است اما فلسفه انجام این کار فرهنگی توجه به ترویج فرهنگ کتابخوانی و خرید کتابهای مفید است.

 

وی افزود: توسعه سازه های ساختمانی کتابخانه ها باید در جهت رشد کتابخوانی صورت بگیرد و برای این امر باید نسبت به تشویق، ترغیب و اطلاع رسانی به مردم فعالیت کنیم تا فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود.

 

مقیمی با اشاره به واریز سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدهای شهرداری اراک، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک ساخت کتابخانه ها را پیگیری می کنند و تعامل آنها با اداره کل کتابخانه های عمومی استان باید دو طرفه باشد.

 

استاندار مرکزی بیان کرد: ساخت کتابخانه مرکزی شهر اراک را علی رغم همه مشکلات پیش رو شروع کردیم که این امر یک تصمیم بسیار حائز اهمیت است و سرانه کتابخوانی را دو برابر می کند.

 

وی تصریح کرد: شاخص های کتاب، کتابخوانی، اعضای کتابخانه ها و ... باید به تفکیک شهرستان های استان اخذ شود و با شاخص های کشوری مورد قیاس قرار گیرد تا با شناسایی موانع و مشکلات این حوزه بتوانیم برای آینده برنامه ریزی کنیم و کمبودها را جبران نماییم.

 

گفتنی است مدیر کل کتابخانه های عمومی و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز به بیان مطالبی پرداختند.

 

تصویب طرح اطلس کتابخانه های استان مرکزی با توجه به نزدیک شدن هفته کتاب با هدف جمع آوری اطلاعات جامع کتابخانه های شهری و روستایی موجود در استان و کتابخانه های شخصی از مصوبات این جلسه بود تا یک شناسنامه و تاریخچه ای از کتابخانه ها به دست بیاید و کتابخانه هایی که به صورت تخصصی فعالیت می کنند، شناسایی شوند.

 

در حاشیه این جلسه آیین بهره برداری از کتابخانه امام حسین(ع) در زمینی به وسعت 425 متر مربع زمین و 261 متر مربع بنا آغاز شد، .برای ساخت و تکمیل این کتابخانه در مجموع اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 630 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است./828/د101/ب

ارسال نظرات