۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۲۸۱۵۵

تحمع لبیک یا حسین در سنقر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ تجمع بزرگ عزاداران حسینی در شهرستان سنقر با حضور عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) در جوار حرم امامزاده احمد(ع) این شهرستان برگزار شد.
تجمع بزرگ لبيک يا حسين در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، تجمع بزرگ "لبیک یا حسین (ع)" با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان سنقروکلیایی در صحن مطهر امامزاده احمد(ع) این شهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام برقراری، امام جمعه سنقر در این مراسم، بر اصلاح فرهنگ عزاداری های غلط در ماه محرم تأکید کرد و گفت: با مراجعه به احادیث معتبر می توان فرهنگ صحیح عزاداری را در بین آنها مشاهده کرد؛ ساخت علم‌هایی با هزینه های زیاد و قمه زنی از جمله مواردی است که هیچ نشانه ای از فرهنگ عاشورا ندارد و موجب زیر سؤال رفتن باورها و اعتقادات مذهبی می شود.

 

وی گفت: دشمنان اسلام با بزرگ نمایی این‌گونه بدعت‌ها از سوی عزاداران حسینی(ع) به دنبال مخدوش کردن چهره شیعیان و کم رنگ کردن ارزش های والای اسلامی هستند، از این رو باید به گونه ای رفتار کنیم تا فرهنگ والای اسلام را به همگان نشان دهیم.

 

حجت الاسلام برقراری خاطر نشان کرد: باید در تمامی روزهای سال به ویژه ماه محرم، با پیروی از سیره و روش زندگی امام حسین(ع) در راستای زنده نگاه داشتن ارزش های گرانقدر اسلامی گام برداریم.

 

وی افزود: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای کسب رضای خداوند و زمانی که اسلام را در خطر دید، تمامی هر آنچه را که داشت فدا کرد و در این راه حاضر به تسلیم در برابر ستمگران نشد.

 

امام جمعه سنقر گفت: قیام عاشورا عظمت سید الشهدا(ع) را به همگان نشان داد و ما نباید به گونه ای رفتار کنیم که به این بزرگی لطمه ای وارد شود، امیدواریم که هر سال به صورت با شکوه تر شاهد این تجمع و برگزاری طرح لبیک یا حسین(ع) در شهرستان سنقر باشیم.

 

حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی‌اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: محرم و صفر ماه یاری ولایت است و عمل به فرامین ولایت در حقیقت اعلام انزجار از دین ستیزان است.

 

وی ادامه داد: یک روی محرم اشک و ناله است و نشان دهنده این موضوع که داغ و غم کربلا فراموش نشدنی است، اما هدف بعدی آن بصیرت عاشورایی است، با برگزاری مراسم‌های سوگواری باید به این هدف برسیم که چرا امامان معصوم(ع) در دوران خود غریب بوده‌اند و پاسخ این سؤال را می‌توان این‌گونه تفسیر کرد که انسان‌های هم‌عصر ولایت قادر به درک عظمت امامت نبودند.

 

حجت الاسلام حسینی‌اراکی تصریح کرد: در طول تاریخ دشمنان دین اسلام در راستای مقابله با هدف‌های مهم دینی اقدامات فراوانی را انجام دادند که هر کدام به‌ روشی سرکوب شده و امروز پس از هزاران سال بصیرت عاشورایی و سوگواره جایگاه خاصی در بین مردم پیدا کرده است.

 

گفتنی است، پرده‌برداری از تندیس لبیک یا امام حسین (ع)، مداحی و عزاداری در سوگ شهادت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش از دیگر برنامه‌های آیین "لبیک یا حسین (ع)" بود.  در این مراسم صدها نفر از مردم عزادار حسینی، با سر دادن شعار لبیک یا حسین(ع) با آرمان های سرور آزادگان عالم تجدید میثاق کردند./967/پ202/ب3

ارسال نظرات