۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۲۸۱۶۱

تجمع بزرگ « لبیک یا زینب » در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: همزمان با دوازدهم محرم الحرام همایش بزرگ لبیک یا حسین در امامزاده سیدحمزه تبریز برگزار می شود.
لبيک يا زينب

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری تجمع بزرگ « لبیک یا زینب » در روز دوازدهم محرم الحرام خبر داد و اظهار داشت: انتخاب این روز در راستای جلب توجه نسبت به اهمیت نقش حضرت زینب در رساندن پیام قیام حسینی به جهان است.


وی از حضور مبلغان و سخنرانان آگاه در برنامه های ایام عزاداری محرم و صفر در مساجد و بقاع متبرکه استان در راستای بصیرت افزایی و خرافه زدایی خبر داد و عمل دقیق به نیات واقفین خیراندیشی که با نیت برپایی عزاداری حسینی اموال خود را وقف کرده اند، را از اهم وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه در این زمینه عنوان کرد.


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: تعلق اعتقادات نسل جوان با برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلفی از جمله خیمه های معرفت، پرسش و پاسخ و مشاوره دینی و سخنرانی ها در راستای از بین بردن آثار سوء احتمالی تلاش چندین ساله دشمن رسانه های غربی در عرصه تهاجم فرهنگی است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که همزمان با محرم ضریح جدید امامزاده شهرستان سراب رونمایی شد، اظهار داشت: این ضریح مطهر با الهام از ضریح امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام با هزینه ای بالغ بر 120 میلیون تومان ساخته شده و در امامزاده بزرگ سراب رونمایی شد.


وی خاطرنشان کرد: این امامزاده در جنوب غربی شهر سراب، جنب قبرستان عمومی شهر واقع شده و دارای یک در ورودی چوبی ساده با سر در آجری و دیواری چینه‌ای به ارتفاع متوسط 2/5 متر که تمام حیاط را محصور کرده است. حیاط 80 متر طول و 70 متر عرض دارد و در سرتاسر کف آن قبرهای مختلفی که مربوط به قرن اخیرند، دیده می‌شود.


حجت الاسلام حسینی افزود: ساختمان این بقعه بنایی است که با ازاره سنگی و بدنه و گنبد و منارهای آجری ساخته شده است. طاق‌نمای بنا دارای مقرنس‌کاری گچی است و تزیین لچک‌های بالای آن با آجر لعابی (کاشی) بوده که تمامی آن فرو ریخته است. بنا دارای دو مناره به ارتفاع 9 متر است که از کنگره و مأذنه آن اثری بر جای نمانده است.


وی در ادامه از ثبت دو وقف جدید در استان خبر داد و گفت: عطاء الله فراز، واقف خیراندیش مراغه ای شش دانگ یک باب خانه را با ارزش ریالی 2 و نیم میلیارد ریال جهت هزینه های حسینیه چهارده معصوم(ع) مراغه وقف کرد. همچنین خانم اقدس یوسف زاده همسر واقف مرحوم حاج آقا علی اصغر نظیروندی یک دستگاه آپارتمان به مساحت 127 متر با ارزش ریالی 3 میلیارد ریال برای تأمین هزینه های مسجد نظیروندی وقف کرد./935/ت303/ب

ارسال نظرات