۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۲۸۱۸۱

مجلس بزرگداشت مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سراسر کشور مجلس بزرگداشتی به مناسبت ارتحال آیت الله مهدوی کنی(ره) در تبریز برگزار خواهد شد.
آيت الله مهدوي کني

حجت الاسلام حسین تقی‌زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: به مناسبت دهم آبان، سالروز شهادت اولین شهید محراب، حضرت آیت الله قاضی طباطبایی(رض) و همچنین ارتحال حضرت آیت الله مهدوی کنی(ره) مراسم بزرگداشتی در تبریز برگزار می شود.


وی از عموم مردم ولایت‌مدار استان به ویژه تبریز دعوت کرد تا با شرکت در مراسم بزرگداشت این علمای ربانی بار دیگر عشق و ارادت خود را به انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی نشان دهند و گفت: این مراسم از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز آیت الله شبستری برگزار می شود.


حجت الاسلام تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه شریفه « من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و مابدلوا تبدیلا » و با عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: شهید قاضی طباطبایی و مرحوم آیت الله مهدوی‌کنی هر دو تربیت یافته مکتب حسینی بودند.


مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افرود: این برنامه که همزمان در دیگر شهرهای استان نیز برگزار می شود به مناسبت سی و پنجمین سالگرد شهادت اولین شهید محراب، مجاهد نستوه و اسوه جهاد و شهادت حضرت آیت الله حاج سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی و ارتحال جانسوز آیت الله مهدوی کنی یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری خواهد بود.


وی با بیان این‌که مرام و مسلک این دو روحانی مجاهد، حسینی بوده است، افزود: هر دو بزرگوار با روحیه خستگی ناپذیر در راه احیای اسلام ناب محمدی(ص) و مبارزه بی امان با استکبار جهانی و رژیم وابسته ستمشاهی تحت زعامت و رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)، سختی های زندان و شکنجه های اسفبار را متحمل شدند.


حجت الاسلام تقی‌زاده یادآور شد: مراسم روز پنج‌شنبه با هدف قدردانی از تلاش‌ها و مبارزات صادقانه این عالمان ربانی و تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره)، منویات مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.


وی ادامه داد: مراسم روز پنج شنبه مورخه هشتم آبان از ساعت 10 لغایت 12 قبل از ظهر در مسجد مقبره تبریز در جوار مرقد مطهر اولین شهید محراب برگزار خواهد شد که از عموم اقشار مختلف مردم، روحانیت معظم، خانواده های شهدا و ایثارگران، عاشقان حریم ولایت، بازاریان و اصناف  و هیأت‌های حسینی برای شرکت در این مراسم دعوت می شود.


مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در این مجلس معنوی که با حضور ائمه جمعه استان و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همراه خواهد بود، حجت الاسلام شریعتی، از اساتید حوزه و دانشگاه تهران سخنرانی خواهد کرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات