۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۲۸۱۹۵
استاد درس خارج حوزه علمیه تبریز:

دشمنان از اسلام سیاسی واهمه دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از اهداف شوم دشمنان نظام کمرنگ کردن اعتقادات اصیل دینی در زندگی فردی و اجتماعی است.
حجت الاسلام شريفي، رييس کل دادگستري آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی امروز در جمع تعدادی از روحانیان و مبلغان شهرهای بناب، عجب‌شیر و مراغه با تشریح فلسفه نهضت حسینی اظهار داشت: هدف قیام امام حسین زنده کردن اسلام ناب پیامبر اکرم (ص) بود و انقلاب اسلامی نیز در راستای این قیام به پیروزی رسید.

 


حجت الاسلام شریفی، با تأکید بر این‌که عزاداری هدف نیست بلکه عزاداری وسیله ای برای عرض ارادت به امام حسین (ع) و یاران باوفایش است، گفت: امام حسین(ع) با سه هدف عمده اصلاح امور امت، امربه معروف و نهی از منکر و احیای سیره و روش رسول گرامی اسلام علیه دستگاه ستم یزید قیام کرد.

 


وی با انتقاد از این‌که فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به درستی انجام نمی شود، گفت: این فریضه باید در سه مرحله انجام شود و ابتدا فرد باید در درون خود این امر را احیا، بعد در اطرافیان و در مرحله سوم در جامعه امر به معروف و نهی از منکر کند، اگر این فریضه الهی در جامعه نهادینه شود، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

 


رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که آمران به معروف و ناهیان از منکر باید خودشان عمل کنندگان به معروف و کارهای خداپسند باشند، افزود: اگر آرزوی همه حضور داشتن در حادثه عاشورا و حمایت از امام حسین(ع) است، اکنون باید در راستای تحقق اهداف آن امام شهید تلاش کنیم.

 


حجت الاسلام شریفی در ادامه با بیان این‌که یکی از اهداف شوم دشمنان نظام کمرنگ کردن اعتقادات اصیل دینی در زندگی فردی و اجتماعی است، گفت: برنامه های دشمنان اسلام در قالب جنگ نرم در راستای انحراف پیروان اسلام راستین و جوانان شیعه است، دشمنان از اسلام سیاسی واهمه دارند، بنابراین بر طبل جدایی دین از سیاست می کوبند.

 


وی با اشاره به این‌که تمام تلاش دشمنان اسلام و تشیع به حاشیه راندن دین و مذهب از متن جامعه است، تصریح کرد: اگر امروز شاهد حمایت غرب از اسلام آمریکایی رایج در برخی از کشورهای منطقه‌ای هستیم، حاکی از این حقیقت است که مشکل دشمنان با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مباحث ایدوئولوژیکی است نه بهانه‌هایی از قبیل انرژی هسته‌ای.

 


رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به هجمه های تبلیغاتی دشمنان علیه اهل تشیع، ادامه داد: استکبار جهانی، افراطیون فرقه‌ای و وهابیت با هجمه برنامه ریزی شده برای از بین بردن شیعه تلاش می کنند که باید با ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اطاعت از رهبری مقابل این هجمه ها ایستادگی کرد.

 


حجت الاسلام شریفی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر حفظ حرمت و شأن ماه محرم اظهار داشت: مرثیه‌سرایی مداحان نباید با قصد ریا باشد، بلکه باید در راه خدا و دین اسلام باشد، اشعار شعرای دلسوخته اهل بیت نیز باید مظلومیت امام حسین (ع) را نشان دهد و حاوی اهداف قیام ایشان باشد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات