۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۲۲۸۲۰۶
استاد حوزه و دانشگاه:

شبکه های ماهواره ای به دنبال زدودن هویت دینی نسل جوان هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که تروج فرهنگ ازدواج سبب آرامش درونی جامعه می شود، گفت: آرامش درونی یکی از آثار و برکات ازدواج است که باید با بهره گیری از آموزه های قرآنی و سبک زندگی دینی در راستای سعادت و رستگاری حرکت کنیم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمونین(ع) آمل، شب گذشته در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار می شود با بیان این که تقوامحوری سبب سعادت و تعالی خانواده ها می شود، گفت: عدم مرعات تقوا در زندگی های ما به عنوان یک معزل بوده که باید تلاش کنیم تا در مسیر تقوای الهی قرار داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که وقتی تقوا در خانواده های ما نهادینه شود در آن صورت است که اخلاق مداری جزیی از خانواده می شود، بیان داشت: اخلاق و تقوا به عنوان دو امر اساسی می تواند در راستای تقرب به خداوند منان و تعالی خانواده های ما نقش بسزایی داشته باشد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که تقوا محوری و اخلاق مداری سبب زیبایی زندگی و خانواده ما می شود، تصریح کرد: اگر این امور ارزنده در خانواده های ما نهادینه شود آن زمان است که برکات آن را در حالات روحی و روانی خودمان می بینیم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که رعایت تقوا سبب ایجاد سکونت قلبی در اجتماع می شود، گفت: اگر خدایی ناکرده برنامه های زندگی ما در مسیر فرهنگ غربی باشد در آن زمان است که باید تقوای خود را مرور کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که کسی خدا را دارد به برنامه های ضد دینی و مغایر با ارزش ها روی نمی آورد، افزود: ایادی استکباری درصدد هستند از طریق برنامه های شبکه های ماهواره ای به اهداف شوم خود دست پیدا کرده که در این راستا سرمایه گذاری می کنند.

 

وی گفت: رویکرد شبکه های ماهواره ای با هدف تخریب جایگاه و بنیان خانواده در کشور است که می خواهند خانواده های ما را از مسیر دینی و اخلاقی منحرف کنند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که شبکه های ماهواره ای به دنبال تضعیف دین محوری در جامعه هستند، بیان داشت: دشمنان درصدد هستند تا ما را از تعالیم الای دینی و سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) دور کرده و این قلب امام زمانی را از ما گرفته و قلبی شیطانی بدهند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که سبک زندگی برخواسته از آموزه های دینی و قرآنی راهشگای تعالی و سعادت خانواده است، تصریح کرد: انسان باید برود قرآن را مطالعه کرده و مسیر زندگی خود را در راستای بهره گیری از معارف والای این کتاب نورانی قرار دهد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که اگر زندگی ما در مسیر قرآن باشد دیگر خانواده ای متزلزل نمی شود، گفت: پیامبر گرامی اسلام در راستای اهمیت ازدواج می فرمایند هر کسی رغبت به ازدواج نکند از ما نبوده و الگوهای رفتاری موفقی در تاریخ برای ما عنوان شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بهره گیری از معارف والای قرآنی سبب زیبا شدن زندگی ما می شود، بیان داشت: این کتاب ارزشمند برای هدایت بشریت آمده است که باید در بهره گیری از معارف والا و گرانقدر آن به بهترن نحو ممکن کوشا باشیم.

 

وی گفت: دشمنان با افکار پلید خود به دنبال نهادینه سازی بدخلاقی ها در جامعه بوده و می خواهند بیان کنند که هرگونه ارتباطی را می توانیم با دیگران داشته باشیم ولی ما باید براساس دستورالعمل های دینی خود گام برداریم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که تروج فرهنگ ازدواج سبب آرامش درونی جامعه می شود، افزود: آرامش درونی یکی از آثار و برکات ازدواج است که باید با بهره گیری از آموزه های قرآنی و سبک زندگی دینی در راستای سعادت و رستگاری حرکت کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات