۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۲۲۸۲۱۵
استاد حوزه علمیه کرمان:

جوانی بهترین زمان برای رسیدگی به نفس است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان،‌ گفت: جوانی بهترین زمان برای شروع کردن و رسیدگی به نفس است و کسی که به سن چهل سالگی می رسد و کاری برای نفسش نکرده باشد، شیطان پیشانی وی را می بوسد و می گوید تو دیگر روی رستگاری را نخواهی دید.
طلاب حوزه علميه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید عباس موسوی، استاد مدرسه علمیه محمودیه کرمان، عصر امروز در جمع طلاب این مدرسه گفت: خودسازی ابتدا باید انفرادی باشد و سپس به دیگران برسد؛ چراکه کسی که چیزی در وجود خود ندارد نمی تواند به دیگران وجود نیک ببخشد.

 

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم در ادامه افزود: قرآن می فرماید ای مردم خود و اهل بیت خود را دریابید و از آتش نجات دهید؛ در این آیه نخست امر به نجات خود و سپس نزدیکان می شود.

 

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: روی آوردن آخرت به ما باید سبب خودسازی و تهذیب نفس در ما بشود و خودسازی یعنی انسان خود را از بدی های اخلاقی پاک کند و به  نیکی ها روی آورد.

 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: تفکر در آخرت به ما می فهماند که امر آخرت شوخی بردار نیست و با جدیت تمام باید در راه آن تلاش کرد اما متأسفانه برخی با آن کاری ندارند و فقط به فکر همین دنیای هستند.

 

وی تصریح کرد: جوانی زمان شروع کردن و رسیدگی به نفس است و کسی که به سن چهل سالگی می رسد و کاری برای نفسش نکرده باشد، شیطان پیشانی وی را می بوسد و می گوید تو دیگر روی رستگاری را نخواهی دید.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که بسیاری از ما مسلمانان به روایاتی که نسبت به آخرت داریم باور کامل نداریم، افزود: اگر مسلمانان نسبت به روایات یقین کامل داشتند هیچگاه شاهد این همه گناه در جامعه اسلامی نبودیم به طور مثال اگر برخی از بانوان به روایاتی که نسبت به بدحجابی وارد شده اعتقاد داشتند هیچگاه حجابی که الآن شاهد آن هستیم در جامعه رواج نداشت.

 

این استاد حوزه با اشاره به صفات آخرت اضافه کرد: یکی از ویژگی های عالم آخرت این است که به کار هرکس جداگانه رسیدگی می شود، بنابراین ما در این باید در وهله ی اول به نفس خود برسیم.

 

وی در پایان گفت: پدر افزون بر رسیدگی به نفس خود، وظیفه دارد که به امور فرزندش نیز رسیدگی کند؛ چراکه وجود فرزند عین وجود پدر است و هر عارضه ای که برای فرزند پیش آید انگار برای پدر پیش آمده است و حساب رسی فرزند به پدر نیز مربوط می شود./9706\پ202/ب4

ارسال نظرات