۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۲۸۲۱۹
با اجرای طرح سفیران؛

90 مبلغ جوان به مدارس آذربایجان غربی اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی گفت: با توجه به تقارن روز دانش آموز با عاشورای حسینی طرح سفیران با اعزام 90 مبلغ جوان به مدارس استان اجرایی شد.
علي رزازي، مسؤول اتحاديه انجمن هاي اسلامي آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علی رزازی، مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی در نشست خبری با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزان آذربایجان غربی اظهار کرد: در 310 انجمن اسلامی دانش آموزی استان هزار500 نفر به عنوان عضو ویژه فعالیت دارند و آمار اعضای عادی تا آخر این ماه مشخص می‌شود.

 

وی به برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی در این اتحادیه اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌های اجرایی در این اتحادیه به وسیله تیم طراحی برنامه‌ها بر اساس مولفه‌های بومی و جغرافیایی استان طراحی و اجرا می‌شود.

 

وی طرح سفیران قاسم بن الحسن(ع) را طرحی مختص آذربایجان غربی معرفی کرد و افزود: طرح سفیران قاسم بن الحسن(ع) با شعار صبر، مقاومت و پیروزی در استان اجرا می‌شود.

 

رزازی به تقارن ایام محرم با روز دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: با توجه به تقارن ایام عزاداری سالار شهیدان با روز دانش‌آموز و سالگرد تاسیس اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی در کشور اعزام سفیران به مدارس با شعار صبر، مقاومت و پیروزی صورت گرفته است.

 

وی اعزام روحانیان جوان و تعلیم داده شده در اتحادیه مرکزی فرهنگی تبلیغی آینده سازان قم را از فعالیت‌های صورت گرفته در این ایام معرفی کرد و ادامه داد: در ابتدای اجرای برنامه طرح سفیران از روز شنبه روحانیان به مدارس اعزام شدند.

 

وی به برنامه مبلغان اعزامی جوان به مدارس عضو در این اتحادیه اشاره کرده و تصریح کرد: موضوعاتی که در این مدارس کار می‌کنند نوجوان عاشورایی، حجاب فاطمی، امربه معروف و نهی از منکر، بحث‌های اعتقادی و دینی است.

 

علی رزازی تعداد مبلغ اعزامی به استان را 90 نفر عنوان کرد و افزود: از تعداد 400 نفر مبلغ تعلیم دیده در شهرستان قم 90 نفر به استان ما اعزام شده بود که به هفت شهرستان عضو در این اتحادیه استان فرستاده شد.

 

وی کف میدان عملیاتی تربیتی را در استان اجرای برنامه صبح‌گاهی عاشورایی خواند و بیان کرد: برنامه صبح‌گاهی عاشورایی در تمامی مدارس استان اجرا می‌شود که تفسیری کوتاه از واقعه عاشورا است.

 

مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی به سه عنصری که در مجموعه اتحادیه‌ها باید رعایت شود اشاره کرد و اظهار داشت: در انجمن‌ها باید سه عنصر ولایت پذیری، ادامه دادن راه شهیدان و کارآمدی این انجمن رعایت شود./936/پ202/ب4

ارسال نظرات