۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۲۲۸۲۵۰
حجت الاسلام صمدی آملی:

بهره گیری از سیره اهل بیت عامل تعالی جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صمدی آملی با اشاره به این که اهل بیت معصومین(ع) از عظمت و مقام والایی برخوردار هستند، گفت: این بزرگواران بیان می دارند که ما هم اول و هم آخر هستیم.
حجت الاسلام صمدي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام داود صمدی آملی، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم سوگواری دهه اول محرم در حسینه نوری های آمل، گفت: اگر بحثی مربوط به اصل دین در خصوص امامت شد باید هم در زمان رسول اکرم و هم قبل ار ایشان و در زمان انبیای دیگر پیاده کرد.

 

وی تصریح کرد: امامت با جنبه ولایت و حجت الهی را در نظر بگیریم مثل روایاتی که در اصول کافی آمد که اگر حجت نباشد زمین اهلش را فرو می برد را باید روشن و تبیین کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: آن هایی که کلمه زمین را معنای کره می گیرند و جسم خاکی که در آن زندگی می کنیم نه تنها این سطح بلکه همه کره را بگوییم زمین است که در قرآن کریم بیش از 450 بار لفظ عرض آمده است.

 

شاگرد علامه حسن زاده آملی ادامه داد: زمانی که حضرت آدم متولد نشد کره زمین به صورت اقیانوسی مطلق بود که در مقطع زمانی آب ها فروکش کرده است و یک نقطه ای از زمین سر از آب فرو آورد و همین جایی بوده که کعبه روی آن قرار گرفته است و خشکی گسترش پیدا کرده که به اندازه الان شده است.

 

حجت الاسلام صمدی آملی بیان داشت: اگر ما کلمه عرض را خود کره زمین بگیریم این امر مطرح می شود آن زمانی که حضرت آدم خلق نشده نبود چه کسی حجت الله بوده است که زمین به برکت ایشان بقا پیدا کرده و از بین نرفته است.

 

وی با بیان این که زمانی همه جا آب بود و هیچ خشکی قرار نداشته نقطه ای سر برآورد که این بحث ها در علم هیأت مطرح شده است که از ریاضیات بوده و همه قرآنی است، گفت: هیأتی به نام آدم ساخته شد که از ناحیه پروردگار متعال همسرش حوا را خلق کرد که شروع به تکثیر نسل کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حضرت آدم و حوا در مشعر شعور به آنان داده شد و در عرفات به یکدیگر معرفی شدند، بیان داشت: خواندن یک حدیث راحت است که باید تبیین و بررسی شده و به سؤوالات در این راستا پاسخ داده شود.

 

شاگرد علامه حسن زاده آملی تصریح کرد: هم قبل از خلق، با خلق و بعد از خلق حجت داریم که اگر در روی زمین دو نفر هم باقی بمانند یکی باید حجت الله باشد.

 

وی با اشاره به سخنانی از پیامبر اکرم و امام علی(ع)، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام می فرماید ما پیامبر بودیم که حضرت آدم میان آب و گل بود و امام علی(ع) هم می فرماید ما قبل از حضرت آدم ولی بودیم که قرآن کریم می گوید در آسمان ها و زمین آیات الهی است که باید فکر کنیم.

 

حجت الاسلام صمدی آملی با تاکید بر این که خداوند منان بر پیامبر اکرم و آل ایشان صلوات فرستاده است، افزود: امام حسن و حسین(ع) و تا حضرت ولی عصر(عج) همه می گویند ما هم ولی بودیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد: پیامبر اکرم از همان قبل خلقت بوده که از پیام صلوات قابل درک است.

 

وی با اشاره به این که اهل بیت معصومین(ع) از عظمت و مقام والایی برخوردار هستند، بیان داشت: این بزرگواران بیان می دارند که ما هم اول و هم آخر هستیم.

 

شاگرد علامه حسن زاده آملی، افزود: دشمنان همواره مخالف اهل بیت معصومین(ع) بوده و تلاش داشتند با انواع و اقسام برنامه ها این بزرگواران را به شهادت برسانند و همان گونه که به پیامبراکرم زهر می دهند و امام علی(ع) را شمشیر می زنند.

 

حجت الاسلام صمدی آملی با تاکید بر این که انسان باید در راستای بهره گیری از سیره نبوی و علوی در زندگی خود تلاش داشته باشد، تصریح کرد: بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) راهشگای تعالی جامعه بشری است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات