۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۲۲۸۲۵۳
آیت الله علم الهدی؛

ایستادگی بر اصول از ویژگی‌های بارز آیت‌الله مهدوی کنی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد در مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی با اشاره به وجود صلابت در آیت‌الله مهدوی کنی، گفت: صلابت با مهربانی و ملاطفت در ایشان آمیخته شده بود.
علم الهدي علم الهدي علم الهدي علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله مهدوی کنی که عصر سه شنبه از طرف آیت الله باقری کنی در کن برگزار شد، با اشاره به علم و اخلاق  آن مرحوم گفت: این همه فضیلت چگونه در ایشان جمع شد؟ زیرا زاویه دید ایشان به دین صحیح بود، مانند زاویه دید مُسلم ابن عَوسَجَه ، لذا در هر عرصه ای قدم می گذاشتند موجب خیرات و برکات می شدند، آن مرحوم در هر کجا صلاح مردم را در نظر داشتند زیرا خدا را در مقابل خود می دیدند.

 

وی با اشاره به وجود صلابت در آیت الله مهدوی کنی خاطرنشان کرد: آن مرحوم یکپارچه ملاطفت و مهربانی در وجودشان موج می زد اما پای یک قسمی از اصول که می رسید، مردانه با تمام وجود ایستادگی می کرد این صلابت با آن ملاطفت آمیخته شده بود.


 
آیت الله سید مهدی علم الهدی با اشاره به تحمل ایشان در مقابل شکنجه های رژیم شاه اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی در مقابل شکنجه ها نمی گفتند خدایا من را نجات بده، بلکه می گفتند خدایا به من قدرت مقابله و مبارزه عنایت بفرما چون دید ایشان نسبت به دین طوری است که سعادت را در مقابل با ظلم حتی با وجود شکنجه های فراوان ترجیح می دهد.

 

وی با بیان اینکه همه می توانند پس از شهادت حضرت امام حسین(ع) از یاران ایشان باشند تاکید کرد: در گذشته اگر می خواستیم الگوی مبارزه و مقاومت در جهت آزادی خواهی را ببینیم می بایست به 1400 سال پیش برمی گشتیم ولی انقلاب اسلامی کاری انجام داد که هم اکنون نیازی به این کار نیست و می توانیم بگوییم شخصیتی مانند آیت الله مهدوی کنی چنین بودند و در نتیجه ایشان مصداق کسانی هستند که در رکاب امام حسین (ع) بودند، این نشان دهند این است که همه ما می توانیم بگوییم ای کاش با امام حسین(ع) بودیم.

 

امام جمعه مشهد در ادامه بیان داشت: سال ها پیش شخصیتی مانند ملا علی کنی در مقابل زورگویان قاجار ایستادگی کرد و پناهگاه مردم بود ولی بعد از ایشان شخصیتی مثل آیت الله مهدوی کنی را خداوند به مردم کن اهدا کرد که ایشان بوسیله فقاهت و دیانت، نام خود را جهانی و برای اسلام افتخار آفرینی کردند.

 

وی در پایان با اشاره به وجود آیت الله باقری کنی تصریح کرد: وجود آیت الله باقری کنی یک گوهر در میان مردم است و می بایست ایشان مورد توجه و قدردانی مردم قرار گیرند./811/پ202/ب4

ارسال نظرات