۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۲۲۸۲۵۵
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد:

دروغ تاریخی شهادت امام حسین به دست شیعیان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرشفیعی گفت: برخی ادعا می کنند و کلیپ می سازند که امام حسین را شیعیان وی کشتند؛ دشمنان از این مستندات سوء استفاده می کنند که شیعیان افرادی نیرنگ باز هستند.
حجت الاسلام ميرشفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام سید محمدصادق میرشفیعی استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در مسجد قائم(عج) کرمان گفت: پذیرفتن ولایت اهل بیت از محبت آن ها بالاتر بوده و بر آن تأکید فراوان و همچنین از آن تعریف و تجلیل نیز شده است؛ ولایت آن ها یعنی تمام قد از آن ها اطاعت کنیم.
 
وی با اشاره به حدود ولایت و محبت، اظهار داشت: بعضی ها می گویند شیعیان امام حسین(ع) آن را به کوفه دعوت کردند و همان شیعیان در کربلا اباعبدالله را شهید کردند اما محققین دریافتند حتی یک نفر از افرادی که جلو امام حسین ایستادند شیعه نبودند؛ اهل کوفه مشهور به شیعه بودند اما کسانی که در لشکر دشمن امام حسین(ع) بودند بی ارادت به اهل بیت نبودند و افرادی از آن ها در سپاه امیرالمؤمنین هم حضور داشتند.
 
وی ادامه داد: شیعه اعتقادی بعد از رسول الله حضرت علی(ع) را به عنوان تنها جانشین رسول خدا قبول دارند؛ شیعیانی مانند سلیمان بن صرد خزایی که نتوانستند دل بکنند و در کربلا به امام حسین(ع) یاری رسانند اما در مقابل او هم نبودند؛ ائمه معصومین اجازه نمی دانند مفهوم شیعه بر هر کسی گفته شود و در مواردی با کسی که گمان می کرد شیعه هست بر خورد کردند.
 
 این استاد حوزه علمیه با اشاره به برخورد های ائمه با افرادی که ادعای تشیع را مطرح می کردند، گفت: عده ای در خراسان به پیشگاه امام رضا(ع) رفتند و به عنوان شیعه درخواست ملاقات با امام را داشتند اما حضرت آن ها را راه ندادند پس از آن که آن افراد و حضرت رضا به هم رسیدند امام با برخوردی تند فرمود که شیعیان ما تمامی اوامر و نواهی ما را اطاعت می کنند بنابراین هر شخصی نمی تواند ادعا کند که شیعه است.
 
وی ادامه داد: کلیپ و متونی تهیه می شود که شیعیان، امام حسین(ع) را کشتند و این ها را منتشر می کنند دشمن هم سوء استفاده می کند و شیعه را نیرنگ باز معرفی می کند در حالی که به اسناد شیعیان استناد می کند؛ به ما هم که شیعه می گویند چون چار چوب اعتقادی ما با اعتقادات شیعیان حقیقی یکی است.
 
حجت الاسلام میرشفیعی با اشاره به این که بنیان گذار شیعه رسول خدا است، اظهار داشت: اشتباه دیگری که در مواردی دیده می شود این که امام صادق را رییس شیعه می نامند و دشمن هم سوء استفاده می کند که مذهب این افراد سال 120 هجری توسط یکی از فرزندان پیامبر اسلام تأسیس شد؛ با دقت در کتب اهل سنت بیش از 40 مرتبه روایت از رسول اکرم نقل شده که جایگاه شیعیان علی(ع) را در بهشت قرار دارد.
 
وی اظهار داشت: تأسیس مذهب تشیع به بهترین فرصت های تاریخ اسلام بر می گردند که هر زمان پیامبر اکرم فرصت مناسبی را می دید حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی می کردند؛ شیعیان واقعی افرادی مانند سلمان شیعه واقعی هستند که توهین به آن ها توهین به اهل بیت است.
 
این استاد حوزه علمیه گفت: هیچ امامی به پیروان خود نمی گوید که هر گناهی خواستید انجام دهید بعد بر امام حسین(ع) گریه کنید کار تمام است؛ کسی که بر امام حسین عزاداری می کند امیدواری او به آمرزش بیش از دیگران است و این روایاتی که نقل شده دلالت بر جاری شدن گناه نمی کند فقط ارزش گریه امام حسین را بیان می کند که کار توبه را انجام می دهد.
 
وی ادامه داد: محبت اهل بیت درجات مختلفی دارد و کسی که اهل بیت را بیشتر از فرزندان خود دوست دارد آن کس مؤمن است؛ دو راهی هایی که در زندگی ما بارها اتفاق می افتد این که رضایت امام یا هوای نفس را در کار خود مقدم کنیم؛ اگر رضایت امام خود را در انتخاب ها در نظر گرفتیم مؤمن هستیم.
 
حجت الاسلام میرشفیعی گفت: تلاش کنیم خود را به درجه ای برسانیم که عاشقانه مانند حضرت زینب(س) محب و دوست دار امام خویش باشیم و در درجات پایین محبت توقف نکنیم؛ حضرت زینب(س) دو جوان خود را در کربلا فدای امام حسین(ع) کرد و وقتی پیکر آن دو را آوردند زینب کبری(س) جلو نرفت تا سیدالشهدا خجالت نکشد./9704/پ202/ب
ارسال نظرات