۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۲۸۲۸۴
آیت الله سلیمانی:

پیشرفت دین بدون علم ممکن نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه نمی‌توان بدون دارابودن علم، از اسلام حراست کرد؛ گفت: باید در جهت آموزش و کسب علم گام‌های اساسی برداشته شود.
 امام جمعه زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در مراسمی که سه‌شنبه ششم آبان در جمع دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم به مسلمانان هشدار داده که اگر لیاقت حفظ اسلام را نداشته باشند این فرصت و سعادت را نصیب دیگران خواهد کرد، همان‌طور که کشورهایی همچون عربستان، این لیاقت را از دست داده‌اند.

 

وی ادامه داد: اکنون پیشرفت دین، بدون علم ممکن نیست آن هم دینی چون اسلام که خود، طرفدار علم و پیشرفت علمی است، علم اسلامی گواهی‌ می‌دهد که کلام حضرت علی(ع)، کلام علم و دانش بوده و مکتب ما نیز به انجام اختراع و اکتشاف توجه ویژه‌ای دارد پس باید در این جهت گام‌های اساسی برداشته شود.

 

امام جمعه زاهدان افزود: امروز خیانت بزرگ دنیای استکبار، غارت مغزها است آنان اگر هم نتوانند دانشمندان را به نفع خود مصادره کنند تمام توان خود را برای از بین بردن او انجام خواهند داد؛ چنانچه نتوانستند توان و دانش دانشمندان هسته‌ای ما را ببینند و آنها را به شهادت رساندند./831/پ203/ب

ارسال نظرات