۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۲۸۳۰۵
حجت الاسلام والمسمین میرعمادی:

جامعه رشد یافته در محضر قرآن از آسیب ها در امان می ماند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که بالاترین کار فرهنگی ترویج قرآن و عترت است، گفت: جامعه رشد یافته در محضر قرآن از آسیب ها در امان می ماند.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز، در نشست معاونان قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت فعالان قرآنی این استان، گفت: بالاترین کار فرهنگی ترویج قرآن و عترت است.

وی با بیان این که قرآن و عترت ضامن سعادت دنیا و آخرت بشراست، ابرازداشت: امروز باید با برنامه ریزی مناسب اسلام ناب و فرهنگ قرآنی به دنیا معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به نام گذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: منظور انجام کار فرهنگی، انجام و گسترش کارهای قرآنی است.

وی با تأکید بر این که فرهنگ برخاسته از قرآن عترت مورد نظر رهبری است، افزود: همه کارهای ما تحت الشاع قرآن و عترت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که قرآن و عترت ضامن سعادت دنیا و آخرت بشراست، افزود: اگر در این راستا باهم وحدت داشته باشیم، هدایت می شویم.

وی با اشاره به این که امروز ایرانیان در حفظ قرآن، قرائت وتفسیر و تدبر در قرآن و دفاع از آن، در جهان اسلام سرآمد هستند، یاداور شد: فعالیت های قرآنی خوبی در کشور رایج است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر این که در عصر غیبت علما و روحانیان مسؤولیت تفسیر قرآن را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: آنان باید قرآن را برای مردم روشن کنند و مردم باید با ظاهر و باطن قرآن آشنا شوند.

وی تدبیر، تفسیر، تعلیم و تعلم قرآن را وظیفه جامعه قرآنی بیان کرد و افزود: امروز آحاد مردم در برابر قرآنی که تمدن اسلامی به برکت آن به وجود آمده است، مسؤول هستند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که دشمنان و استکبار جهانی به دنبال مبارزه با قرآن ناطق هستند، بیان داشت: امروز برخی می خواهند با قرآن مقابله کنند و برخی از سوره های قرآن راحذف می کنند.

وی در پایان با بیان این که قرآن زندگی بشر را تعیین و آینده بشر را تضمین می کند، عنوان داشت: تبیین و ترویج قرآن در جامعه رسالت سنگینی است که بر دوش آحاد جامعه قرار دارد./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات