۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۲۸۳۰۶
عضو شورای بسیج اساتید کشور:

ارتباط متناسبی میان مصوبات و عملکرد مجریان وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای بسیج اساتید کشور با اشاره به این که قوانین خوبی در زمینه حل معضلات فرهنگی از جمله بدحجابی و بحران جمعیت تدوین شده است، گفت: مشکل اصلی عدم ارتباط مناسب میان این مصوبات و عملکرد مجریان است.
سازمان بسيج اساتيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیش از ظهر امروز بانوان عضو شورای بسیج اساتید کشور با حضرت آیت الله حسین‌ نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار کرده و برای ارائه راه‌حل در زمینه بدحجابی و بحران جمعیتی از ایشان کمک خواستند.

بر اساس این گزارش، منیژه انوشه عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در مورد مسأله بحران جمعیت، اظهار داشت: بنده در این زمینه دغدغه فکری دوازده ساله‌ای دارم؛ در گزارشی مستند که از سوی وزارت درمان و بهداشت ارائه شده است نشان می‌دهد در سال 79 میانگین ازدواج خانم ها بین 23 تا 24 سال است؛ من از آن زمان به مسؤولان و دانشجویان خود هشدار می‌دادم که با این روند در آینده با بحران مواجه خواهیم شد

وی با تأکید بر این که باید مردم نسبت به این بحران‌ آگاه کرد، افزود: انتظاری از مراجع عظام تقلید در این زمینه داریم این است که به این پرسش پاسخ دهند که آیا زوجین در ارتباط با افزایش جمعیت کشور تکلیف شرعی دارند؟ اگر تکلیفی هست به مردم اعلام شود؛ صرف نظر از کارها و برنامه‌های دولت، ما باید چه پاسخ علمی‌ای به دانشجویان در این زمینه بدهیم؟

یکی دیگر از حضار با تأکید بر این که متأسفانه مدیران و مسؤولان کشور برای حل این معضل همکاری نمی کنند، گفت:  وضعیت شغلی خانم‌ها و آقایان باید مدیریت شود؛ مسلم است که در مورد زندگی آقایان ترتیب این چنین است که اول شغل، سپس تحصیلات و بعد شرایط ازدواج‌شان فراهم شود اما در خانم‌ها ابتدا بحث ازدواج، سپس تحصیل و بعد شغل اولویت دارد.

وی با اشاره به این که قانونی در این زمینه در سال 75  به تصویب مجلس رسیده است، ابراز داشت: رییس جمهوری که می گوید با چماغ نمی تواند مردم را بهشتی کرد معلوم می‌شود قدرت اجرایی ندارد؛ باید کسی که دغدغه دارد و دردمند در این زمینه کار کند.

عضو شورای بسیج اساتید کشور به تأکید رهبر معظم انقلاب برای حل معضل جمعیت اشاره کرد و گفت: اما متأسفانه برخی مسؤولان دولتی جلوی اقدامات عملی در این عرصه را گرفتند و گفتند باید ابتدا فرهنگ سازی شود.

این استاد دانشگاه در مورد وضعیت نابسامان وزارت علوم، ابراز داشت: تا زمانی که مدیران بالادستی اصلاح نشوند، این مشکلات حل نمی‌شود؛ در حال حاضر گزینش را دانشگاه‌ها را برداشتند و کسانی را که آمریکایی‌ها می پسندند و به نوعی عوامل آنها محسوب می‌شوند به دانشگاه‌ها وارد شدند.

وی ادامه داد: معاونت پرورشی را از مدارس حذف کردند، اجباری بودن حجاب در مدارس را برداشتند و اکنون می‌بینیم که بسیاری از دانش‌آموزان دختر موی خود را بیرون می‌گذارند و به مدرسه می‌روند.

در بخش دیگر این دیدار یکی دیگر از حضار به تشریح مشکلاتی در زمینه عفاف و حجاب وجود دارد اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات مهم در این عرصه عدم ارتباط صحیح بین مصوبات مراجع قانون گذار با عملکرد دستگاه‌های اجرایی است؛ ما مایل هستیم فضای جامعه اسلامی باشد و دانشجویان و دانش‌آموزان کشور به گونه‌ای تربیت شوند که در شأن جامعه اسلامی باشد./928/پ202/ج

ارسال نظرات