۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۲۸۳۲۴
همزمان با عاشورای حسینی؛

سوگواره ملی قاب خالی خورشید در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ سوگواره ملی عکس قاب خالی خورشید برای سومین بار میزبان تصاویری از ارادت ورزی مردمان ایران به ساحت اباعبدالله‌الحسین خواهد بود.
عزاداري عاشورايي

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حسین آذرنیا در رابطه با برگزاری این سوگواره عکس گفت: ارادت به ساحت امام حسین (ع) در وجود تمام مردم کشور ما موج می‌زند و در هر جایی از این سرزمین، ارادت به سالار شهیدان به شکلی منحصر به فرد جریان دارد.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با اشاره به اهمیت این سوگواره افزود: به تصویر کشیدن لحظه‌های بدیع سوگواری حسینی، یادگاری ارزشمند برای فرهنگ سوگواری است و بی‌شک در آینده به یادگاری مهم برای علاقمندان این حوزه تبدیل می‌شود.

 

به گفته وی، مایه مباهات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز است که برای سومین بار میزبان تصاویری از لحظه‌های بی‌بدیل سوگواری مردم شهرهای دور و نزدیک کشور خواهد بود و تلاش می‌کنیم این لحظه‌های ناب را برای بهره‌مندی علاقمندان و سوگواران به شکلی شایسته در قالب نمایشگاه‌های دوره‌ای یا مجموعه تصاویر چاپ شده آماده کنیم.

 

آذرنیا از عموم علاقه مندان دعوت کرد با توجه به شرایط اعلام شده در فراخوان این جشنواره، نسبت به ارسال آثار و تصاویری از سوگواری و آیین‌های ماه محرم در شهر و منطقه سکونت خود اقدام کنند تا ضمن شرکت در بخش مسابقه‌ای جشنواره، به گردآوری مجموعه‌ای غنی و قابل رجوع در خصوص آیین و مناسک ماه محرم در نقاط مختلف کشور اقدام شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد با استمرار برگزاری جشنواره‌های موضوعی عکاسی، امکان دسته‌بندی کردن و بررسی تخصصی این موضوعات برای هنرمندان و پژوهشگران فراهم شود.

 

آخرین مهلت شرکت در سومین سوگواره ملی عکس قاب خالی خورشید 25 آبان ماه بوده دبیرخانه پس از این مهلت به داوری و انتخاب آثار اقدام می‌نماید تا در زمان پیش‌بینی شده، برگزیدگان معرفی و مورد تقدیر قرار بگیرند.

 

همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به فراخوان منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به نشانی http://honar.tabriz.ir مراجعه کنند./935/د102/ب4

ارسال نظرات