۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۲۸۳۲۷
همزمان با ماه محرم؛

پیکر دو شهید در تبریز تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تشییع پیکر شهیدان اصغر امیر فقر دیزجی و فرهاد نظیری فیروز سالاری امروز بر دوش مردم مؤمن و شهیدپرور تبریز تشییع شد.
مراسم تشييع پيکر دو شهيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ایام سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مردم مؤمن، ولایت‌مدار و شهیدپرور تبریز دو شهید سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس را از مصلای امام خمینی(ره) به سمت میدان ساعت تشییع کردند.

 


مردم تبریز امروز در حالی با چشمانی اشک‌بار و دلی آکنده از عشق اهل بیت عصمت و طهارت دو فرزند رشید خود را تشییع کردند که از ساعت 7 صبح با مداحی حاج مقصود پوررادی و فلاح در مصلای امام خمینی (ره) این شهر فضایی معنوی و معطر به حرم کربلای معلی را شاهد بودند.

 


بنابر این گزارش، عموم اقشار جامعه به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران امروز با حضور در این مراسم معنوی بار دیگر با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق بستند و بر ادامه راه حماسه و ایثار مردان بی‌ادعا در میدان‌های رزم و آرمان سرخ و عاشورایی این شهیدان تأکید کردند.

 


مردم شهید‌پرور و همیشه در صحنه تبریز با گلاب و اسپند و ذکر «یاحسین یاابوالفضل» پیکر‌های مطهر این شهدای گلگون کفن را تشییع کردند و برخی از تشییع‌کنندگان دل نوشته‌های خود را روی تابوت شهدا نوشتند، این شهیدان پس از تشییع، در گلزار شهدای وادی رحمت و گلزار شهدای محله خطیب تبریز به خاک سپرده شدند.

 


شهید اصغر امیر فقر دیزجی از تبریز به مناطق عملیاتی اعزام شده بود که نهم تیر ماه سال 62 در جزیره مجنون و در عملیات خیبر به فیض شهادت نایل آمد. این شهید که برادرش پیش از خود شربت شهادت را نوشیده بود، متولد سال 1332 شهرستان اسکو بوده که به علت سکونت در محله خطیب تبریز در گلزار شهدای این محله و کنار همرزمان خود به خاک سپرده شد.

 


همچنین شهید فرهاد نظیری فیروز سالاری در سال 1347 در تبریز به دنیا آمد و در 13 سالگی و بیستم آذر ماه سال 60 در منطقه عملیاتی کرمانشاه در گیلان غرب در عملیات مطلع فجر به افتخار شهادت نایل شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات