۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۲۸۳۳۲

افزایش 18 درصدی انتشار کتاب در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، گفت: در شش ماهه‌ اول سال جاری 510 عنوان کتاب چاپ شده‌ که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش 18 درصدی داشته است.
کتاب

علی‌اکبر صفی‌پور،‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی،‌‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تشریح برنامه‌های فرهنگی هنری این مرکز در ماه محرم اظهار داشت: مسابقه عکس محرم در آذربایجان شرقی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ عزاداری صحیح برای اهل بیت برگزار می شود.

 


وی خاطرنشان کرد: بیان مصور احساسات عاشقانه مردم در سوگواری و عزاداری ماه محرم، شناسایی زیبایی و زوایای پنهان عزاداری محرم، شناساندن حادثه عاشورا از زاویه هنر به مردم آزاده جهان، شناسایی هنرمندان آیینی استان در بخش عکاسی و جذب هنرمندان عکاس بر فعالیت های فرهنگی مذهبی از دیگر اهداف این مسابقه است.

 


صفی‌پور با اشاره به این‌که این مسابقه در دو بخش حرفه ای و غیرحرفه ای برگزار می شود، افزود: در بخش حرفه ای هر عکاس می تواند حداکثر 10 عکس به صورت تک عکس و هفت عکس به صورت مجموعه عکس روی سی دی و با فرمت jpg در اندازه 30 در 40 سانتی متر و با دقت 300dpi به دبیرخانه مسابقه ارسال کند.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در بخش غیرحرفه ای نیز محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و علاقه‌مندان می توانند عکس هایی را که با دوربین های خانگی و تلفن های همراه تهیه می کنند به دبیرخانه جشنواره ارسال و در این مسابقه هنری شرکت کنند.

 


وی افزود: علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا 25 آبان ماه جاری به دبیرخانه مسابقه واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار اول سر بالایی ولی عصر، مجتمع فرهنگی و سینمایی 22 بهمن تبریز ارسال کنند و یا با تلفن 33281202- 332833550 - 33280124 - 33280555- 041 تماس بگیرند.

 


صفی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران در تبریز اظهار داشت: برگزاری هفته‌ کتاب در میان سایر فعالیت‌های حوزه‌ کتاب، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و این رویداد فرهنگی نمایانگر به منصه ظهور گذاشتن مشارکت وسیع مردمی در رشد و توسعه همه‌جانبه‌ کشور از طریق ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

 


وی با اشاره به این‌که آذربایجان‌شرقی از قطب‌های فرهنگ و چاپ و نشر کشور محسوب می‌شود و در این زمینه 300 چاپخانه در استان فعالیت می‌کنند،‌ افزود: در شش ماهه‌ اول سال جاری، 510 عنوان کتاب در استان چاپ شده‌ که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش 18 درصدی داشته است.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را یکی از اهداف برنامه های هفته کتاب ایران دانست و خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی و عصر ارتباطات باید بیش از پیش به دنبال شیوه‌های نوین برای گسترش فرهنگ کتابخوانی باشیم و کتاب الکترونیک را رواج دهیم، چراکه بخش عمده‌ جامعه‌ی کتابخوان اقبال بیشتری نسبت به نشر دیجیتال و بهره‌گیری از فضای سایبر دارند.

 


صفی‌پور افزایش سرانه مطالعه در جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: یکی از مصداق‌های اصیل انقلاب فرهنگی را می‌توان کتاب و پرداختن به مقوله‌ کتابخوانی عنوان کرد، ‌بر این اساس جلب توجه همگان به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی باید اولویت بخش فرهنگ بوده و هفته‌ کتاب نیز می‌تواند فرصت مناسبی برای این امر باشد./935/ت303/ب4

ارسال نظرات