۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۲۸۳۳۹
عضو خبرگان رهبری:

ملتی که اهل صبر و استقامت نباشد به جایی نمی‌رسد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که راه نجات در دل مشکلات و شدائد صبوری است، گفت: فرد یا ملتی که اهل صبر و استقامت نباشد، در دنیا و آخرت به جایی نمی رسند.
آيت الله کازروني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری، هفتم آبان‌ماه در حرم مطهر رضوی با بیان اثر صبر تحکیم ایمان اظهار داشت: در این که ایمان دچان نقصان و ریختن می شود، تردیدی نیست انسان هایی اهل ایمان بودند که از اعمال خود مراقبت نکردند و ایمان را از دست دادند.

 

وی تصریح کرد: در سوره عنکبوت آمده است کسانی که ایمان می آورند و عمل صالح انجام می‌دهند، در خانه هایی از بهشت قرار می دهیم که نهرها و رودهایی روان در کنارآن ها جاری است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی با اشاره به این‌که چه کسانی اهل بهشت هستند، تصریح کرد: نخستین عامل صبر و استقامت است، ایمان هیچ وقت بدون صبر و شکیبایی پایدار نمی‌ماند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان در برابر اتفاقی که فردی یا در جامعه رخ می دهد، برای حفظ ایمانش باید صبوری کند در غیر این صورت ایمان به تدریج تضعیف و نابود می‌شود.

 

وی با بیان‌این که انسان‌هایی که در زندگی صبر پیشه می‌کنند همیشه پیروز هستند، ابراز کرد: در این دنیای مادی هرکس در امور مختلف زندگیش تا رنج و مشقت تا تحمل نکند لذت به دست آوردن مطلوبش را نمی‌برد به طور کلی خمیرمایه رسیدن به مقصود هم مادی هم معنوی صبر و استقامت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی با اشاره به آمار بالای طلاق و انفصلال‌ها در جامعه که نتیجه بی صبری افراد است، افزود: راه نجات در دل مشکلات و شدائد صبوری است، فرد یا ملتی که اهل صبر و استقامت نباشد، در دنیا و آخرت به جایی نمی رسند.

 

وی با اشاره به صبر در امور معنوی گفت: امام باقر(ع) می فرمایند: اگر خدا بخواهد خیر دنیا و آخرت را برای انسانی تمام کند، چهار چیز به او می دهد؛ قلب خاشع، زبان ذاکر، جسم صابر، همسر صالح.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی خاطرنشان کرد: فلسفه نزول بلاها و مصیبت‌های الهی خیر ما است، نوعی امتحان انسان است زیرا انسان در برابر امتحان و آزمایشات الهی با صبر و استقامت به پیروزی می‌رسد و خیردنی و آخرت نصیبش می‌شود./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات