۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۲۸۳۴۱
استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران:

نیت الهی شرط لازم طلبه برای سربازی در راه امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با بیان این که لباس روحانیت از شأن و منزلت بسیاری بالایی در جامعه برخوردار است، گفت: این لباس مقدمه ای برای سربازی امام زمان(عج) است.
طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام والمسلمین دارایی، مسؤول حوزه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه مسجد جامع نکا با بیان این که طلاب حوزه علمیه سرباز حقیقی امام زمان(عج) هستند، گفت: وقتی طلبه ای پا به حوزه می گذارد یعنی با حضرت ولیعصر(عج) پیمان سربازی می بندد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دارایی با بیان این که سربازی آن حضرت آداب و شرایط خاص خود را دارد، افزود: یک طلبه باید در زندگی شخصی و طلبگی خود به این آداب خاص پایبند بوده و عمل کند.

 

وی با بیان این که لباس روحانیت از شأن و جایگاه بسیار والایی برخوردار است، تصریح کرد: مردم این لباس را نشانه دین و روحانیت را سرباز حضرت ولی عصر(عج) می دانند و باید در حفظ این جایگاه تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین دارایی بیان داشت: اعمال و رفتار سرباز حضرت ولی عصر(عج) باید الگویی برای جامعه باشد.

 

وی نخستین قدم برای هر طلبه در ورود به حوزه را نیت الهی آنها دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید نیت خود را خالص کنند و با همین نگاه وارد حوزه شوند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با بیان این که لباس روحانیت از شأن و منزلت بسیاری بالایی در جامعه برخوردار است، افزود: این لباس مقدمه ای برای سربازی امام زمان(عج) است.

 

تولیت حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید براین که قم ها، خواب، نشستن و درس خواندن طلاب عبادت است، خاطرنشان کرد: حفظ شأنیت جایگاه و لباس روحانیت رسالت سنگینی است که یک طلبه حوزه علمیه باید در حراست از آن تلاش کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دارایی با بیان این که حوزه علمیه، روحانیت و طلاب در تاریخ همواره در مسیر نشر و گسترش دینی و مبانی اسلامی گام برداشته است، تصریح کرد: حوزه علمیه و طلاب درد دین داشته و دارند و در این مسیر صادقانه و بدون هیچ چشم داشتی قدم برداشته اند.

 

وی طلاب و روحانیان را ادامه دهنده مسیر انبیاء و اولیای الهی دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید با شناخت صحیح دین و ارزش های اسلامی آن را به جامعه منتقل کنند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یک طلبه تا خود شناخت صحیحی از مبانی دینی نداشته باشد نمی تواند آن را به مردم انتقال دهد، تصریح کرد: طلبه باید حرف خدا و پیامبران را به خوبی درک کند و آن را به مردم به شیوه ای اثرگذار انتقال دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دارایی با اشاره به این که طلاب در جهت ارشاد و هدایت مردم باید از همه فرصت ها به خوبی بهره گیرند، افزود: خوشبختانه امروز بسترهای لازم برای تحصیل مناسب طلاب در حوزه های علمیه فراهم شده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات