۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۲۸۳۴۹

یادواره شهدای طلبه ارسباران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) یادواره شهدای طلبه و دانشجوی منطقه ارسباران با حضور طلاب، دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.
يادواره شهداي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در یادواره شهدای طلبه و دانشجوی منطقه ارسباران که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان چه در دوران قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی پاسدار کیان ایران اسلامی بوده است.

 


وی با تأکید بر این‌که حضور رزمندگان خط‌شکن عاشورا در دوران دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ این خطه از کشورمان است، خاطرنشان کرد: شهدای روحانی آذربایجان نیز همگام با دیگر اقشار جامعه نقش ارزنده‌ای در دفاع از کشور بر عهده داشتند، چنانکه استان آذربایجان شرقی دو شهید محراب تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

 


فرمانده سابق بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: شهدایی چون ثقه الاسلام و محمد خیابانی نیز از روحانیان شاخص دوران قبل از انقلاب اسلامی هستند که توانستند با مجاهدت خود، مقدمات پیروزی این انقلاب بزرگ قرن را فراهم آورند، پیروزی انقلاب اسلامی و شکست دشمن بعثی مرهون مجاهدت روحانیت در میدان عمل بود.

 


حجت الاسلام سرایی با اشاره به نقش رزمی و تبلیغی روحانیان در دوران دفاع مقدس گفت: طلاب حوزه‌های علمیه همچون دیگر اقشار جامعه با احساس مسؤولیت لباس رزم پوشیدند و به مقابله با دشمن متجاوز شتافتند، در دوران جنگ تحمیلی، در هر گردان معمولا روحانیان محور عملیات بودند.

 


وی افزود: روحانیان چه در خط مقدم و چه در پشت جبهه در هدایت نیروها نقش اساسی و محوری داشتند و کار روحانیت تنها موعظه و سخنرانی نبود، بلکه در کنار تبلیغ مبانی عالی اسلامی، در میدان عمل نیز ایثار، فداکاری و مبارزه می کردند، تعداد شهدای طلبه و روحانی مصدق این ادعاست.

 


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها همواره محور جریان‌های مختلف تاریخ کشور بوده اند، اظهار داشت: رسالت امروز طلاب و دانشجویان شناخت مسیر حق و حقیقت شهدای انقلاب است، آنانکه که برای دفاع از کیان نظام و حریم ولایت، مصلحت‌اندیش نبودند.

 


حجت الاسلام سرایی ادامه داد: شهدا با نادیده گرفتن مادیات دنیوی، معادلات و محاسبات دشمنان انقلاب اسلامی ایران را به هم زده و ماشین جنگی استکبار جهانی را از کار انداختند، اما امروز نظام با جنگی به مراتب وسیع‌تر و خطرناک‌تر مواجه است که نیازمند نقش‌آفرینی طلاب و دانشجویان برای دفع هجمه فرهنگی غرب هستیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات