۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۲۸۳۶۰
امام جمعه بهشهر:

تحقق مطالبات رهبری زمینه ساز رشد کیفی نظام آموزشی کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر، سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در مورد افزایش کیفیت آموزش و اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تنها راه رشد کیفی نظام آموزشی کشور دانست.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در جلسه شورای اداره آموزش پرورش بهشهر که در فرمانداری این شهر برگزار شد اظهار کرد: یکی از اهداف سند تحول تربیت دانش آموزان با استفاده از امکانات و روش نوین است و با توجه به علاقه وافر دانش آموزان در استفاده از تکنولوژی برای یادگیری، آموزش و پرورش هم موظف است شرایط و امکانات لازم را مهیا کند. 

 

وی با بیان این که آموزش و پرورش مسؤول تربیت انسان های متعهد است، تصریح کرد: آموزش و پرورش دو وظیفه مهم دستگاه تعلیم و تربیت بوده و در مکتب اسلام نیز آموزش مقدمه پرورش است و اگر این طور باشد با این سلاح و چراغ می توانیم به سر منزل مقصود برسیم.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به گستردگی فعالیت ها و مخاطبان آموزش و پرورش، اظهار داشت: همه مردم جامعه جزء خانواده آموزش و پرورش هستند و به علت گستردگی مخاطبان، اداره امور این دستگاه عظیم تعلیم و تربیتی کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

 

وی با بیان این که بیشتر معلمان ما از جایگاه دینی و علمی بالایی برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: معلمان، احیاگر، هدایت گر و بستر ساز پیشرفت انسان ها هستند و زمینه رشد و توسعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه را فراهم می سازند. ا

 

حجت الاسلام جباری بیان کرد: طرح هوشمندسازی مدارس قدرت یادگیری و روش های تدریس را تغییر می دهد، کلاس ها را چند رسانه ای می کند و موجب ترغیب و تشویق دانش آموز در یادگیری می شود.

 

امام جمعه بهشهر بر لزوم توجه جدی تر به معیشت فرهنگیان تاکید کرد و گفت: رفع این دغدغه باید از اولویت های جدی مسؤولان باشد تا فرهنگیان و به خصوص معلمان  دغدغه ای جز تعلیم و تربیت نداشته باشند.

 

حجت الاسلام جباری افزود: در حال حاضر حقوق و مزایای فرهنگیان در مقایسه با بسیاری از کارمندان هم رده خود در سطح پایین تری قرار دارد که لازم است نسبت به این موضوع توجه شود.

 

وی معلمان را به یکی از قشر های تأثیر گذار جامعه معرفی کرد و گفت: معلمان در همه صحنه های سیاسی و اجتماعی حضور و نقشی فعال دارند و نقش آنها در آینده کشور بسیار مهم است و توجه دولت به وضعیت اقتصادی قشر عظیم فرهنگی و معلمان باید بیشتر از هر قشر حقوق بگیر دیگر باشد.

 

فرماندار بهشهر نیز در این جلسه گفت: رفع مشکلات اجتماعی، مقابله با ناهنجاری‌ها و انجام و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی تنها با فرهنگ سازی صحیح امکان پذیر است.

 

محمدتقی نورزاد، فرماندار بهشهر اظهار داشت: توجه به فرهنگ، نظم و تبلیغات در حوزه‌های اطلاع رسانی و فضای مجازی مسؤولیت بسیار مهم و حساسی است که مهم‌ترین متولیان این امور آموزش و پرورش است.

 

وی ادامه داد: آنچه که امروز برای همه ما اهمیت دارد تلاش همه جانبه برای رسیدن به افق ترسیم شده در سند چشم انداز توسعه است که کشورمان رتبه اول تولید علم را در منطقه به دست آورد و با عمل به مطالبات مقام معظم رهبری به یاری خداوند به این مهم دست خواهیم یافت./950/پ202/ب1

ارسال نظرات